קידוח לוויתן יחל ברבעון הראשון בתקציב של 77 מיליון דולר

שותפויות לוויתן עושות שלב נוסף ומשמעותי לעמידה בלוחות הזמנים להוצאת הגז מהקידוח ומודיעות כי הקידוח יחל כבר ברבעון הראשון של השנה

מאגר לוויתן/ צילום:אלבטרוס
מאגר לוויתן/ צילום:אלבטרוס

שותפויות לוויתן אינן ממתינות, ולאחר שאישרו בשבוע שעבר את מתווה הקידוח ותחילת העבודות בשדה הגז לוויתן, הן מודיעות היום (א') כי הקידוח בפועל יחל ברבעון הראשון של השנה, כשלצורך שלב זה הוקצבו לקידוח 77 מיליון דולר. הקידוח יחל בפועל מיד לאחר סיום הקידוח בשדה תמר 8, ומשם יעברו השותפות לקדוח את השלב הראשון בלוויתן.

יש לציין כי בחודשים האחרונים השלימו שותפות לוויתן, רציו יהש , דלק קידוחים ואבנר יהש  את גיוס המימון הבנקאי וההון העצמי הנדרש לפיתוח השדה ולאחר מיכן קיבלו את אישור הרגולציה להתחיל בעבודות. בשבוע שעבר השלימו השותפות, במסגרת הממשל התאגידי הנדרש, את מכלול האישורים בשותפויות עצמן והיום, כאמור, הן מודיעות על מועדים לתחילת העבודות בפועל.

מנובל אנרג'י נמסר כי פעולות הקידוח יבוצעו באמצעות אסדת קידוח צפה - Atwood Advantage , המבצעת בימים אלו את קידוח ההפקה "תמר 8". אסדת הקידוח, שעל סיפונה כ-100 אנשי צוות, מאובזרת בטכנולוגיה העדכנית ביותר, ומיוצבת במקומה באמצעות מנועי ייצוב מיוחדים, המונחים באמצעות מערכת לוויינית המאפשרת את מיקומה המדויק של האסדה.

ביני זומר, מנהל ארצי נובל אנרג'י ישראל: "קידוח באר לוויתן 5 מהווה נדבך נוסף בקידום הפרויקט, ומשקף שוב את מחויבותה של נובל אנרג׳י לעמידה בלוח הזמנים של הבאת הגז לישראל לפני תום 2019".