גפני: "לא אקיים דיון מחודש בחוק מס דירה שלישית, נקודה"

(עדכון) - יו"ר ועדת הכספים: "גם אם יחייבו אותי לקיים דיון נוסף - לא אנהל את הדיון" ■ האוצר מבקש קיצוץ רוחבי של עוד כ-1.2 מיליארד שקל במשרדי הממשלה

ועדת הכספים דיון 18.12
ועדת הכספים דיון 18.12

האוצר הגיש הבוקר (א') לממשלה בקשה לאשר קיצוץ רוחבי נוסף של 1.25% (כ-1.2 מיליארד שקל) בתקציב הפעילות של משרדי הממשלה, בעקבות "הרחבת ההסכמים הקואליציוניים ותיקוני חקיקה".

על-פי נוסח ההחלטה, שהוגשה לממשלה רשמית, העלויות שנוספו לתקציב בימים האחרונים כוללת את דחיית תחילת יום שידורי התאגיד הציבורי ל-31 לאפריל, הקמת מבני מגורים חלופיים לתושבי עמונה ועופרה, תוספות למיגון כלי רכב ביהודה ושומרון, תעסוקת עובדים פלסטינים בישראל ומענק השתלבות בעבודה. 

"לא אקיים דיון מחודש בחוק מס הדירה השלישית. נקודה", כך הודיע היום יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני. "אם יו"ר הכנסת יחייב אותי - אני לא אנהל את הדיון. עברתי סאגת ביזיונות מספיקה כדי לכפר על כל החטאים שלי", אמר.

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הודיע בתגובה כי הוא ועמיתיו לאופוזיציה יעתרו לבג"ץ לביטול החוק.

באוצר מתחו היום ביקורת על הקריאות לבטל את המס על הדירה השלישית. גורמים באוצר אמרו ל"גלובס" כי "זה מהלך ציני. אם יש למישהו בעיה עם התוכן של החוק, שיגיד את זה בפנים. כולם הכירו את החוק הזה וכולם יודעים שחקיקה לא נעשית בתנאים סטריליים".

באוצר אמרו כי לנוסח החוק הוכנסו עם תחילת הדיון שלושה שינויים, אך שלושתם נעשו לבקשת הוועדה:

1. רצפה שמעניקה פטור ממס למי ששתי דירות שבבעלותו שוות עד 1.15 מיליון שקל.

2. מענק שישולם למי שימכור את הדירה עד לכניסת המס לתוקף ב-1 לאוקטובר (עד 75 אלף שקל) .

3. בשינוי הגדרת הבעלות על שלוש דירות ל-249% מבעלות על דירה.

הצעת החוק על מס ריבוי הכנסים הייתה הנושא האחרון שעלה לדיון במסגרת אישור חוק ההסדרים. ההצעה עלתה לדיון בחצות ונדונה בוועדת הכספים ברציפות עד לאישורה בסביבות השעה שבע בבוקר ביום שישי.

גפני אמר היום: "כל העולם ידע שזה הולך להיות נושא אחרון. זו הצעת חוק מאד משמעותית. דיברתי עם השר באריכות והוא הסביר לי למה לדעתו לא צריך לחכות, ונעתרתי לבקשתו. התחיל דיון ואני חושב שזה היה דיון אמיתי. הדיון שינה את החוק באופן דרמטי. מה היה חסר לי? שיבוא היועץ המשפטי של הכנסת ויושב-ראש הכנסת ויגידו לי 'אנחנו אוסרים עליך לקיים את הדיון'. למה היועץ המשפטי חיכה עד מוצאי שבת? איפה הוא היה ביום חמישי?"