סיעות האופוזיציה יעתרו יחד לבג"ץ נגד חוק מס דירה שלישית

זאת לאחר שיו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הבהיר כי אין לו כוונה להביא להצבעה חוזרת בעניין חוק מיסוי דירה שלישית, למרות העמדה הברורה בעניין של יועמ"ש הכנסת איל ינון

מרב מיכאלי / צילום: שלומי יוסף
מרב מיכאלי / צילום: שלומי יוסף

לאחר שיו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הבהיר כי אין לו כוונה להביא להצבעה חוזרת בעניין חוק מיסוי דירה שלישית, למרות העמדה הברורה בעניין של יועמ"ש הכנסת איל ינון, סיעות האופוזיציה הודיעו כי הן יעתרו לבג"ץ.

על-פי הודעת סיעות האופוזיציה, הבקשה לפסול את הליך החקיקה שבו אושר התיקון אותו הוביל שר האוצר משה כחלון התקבלה לאחר שגם היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, וגם היועצת המשפטית של הועדה, עו"ד שגית אפיק, התבטאו בחריפות נגד ההליך. היועצים המשפטיים אמרו בבירור כי החוק אושר באופן "החורג באופן קיצוני מהליך חקיקה תקין, ושאי-התקינות חמורה ויורדת לשורש ההליך". אף על-פי כן, כך על-פי ההודעה, מסרב יו"ר ועדת הכספים לקיים הצבעה חוזרת על החוק.

מרכזת האופוזיציה, ח"כ מרב מיכאלי, מסרה: "הבריונות שמפגינה הקואליציה בדרך לאישור התקציב שוברת שיאים. חברות וחברי הכנסת נדרשו להצביע על נוסח חוק חדש למעשה, שלא הונח על שולחן הכנסת, ושלא הייתה להם שהות להעמיק בו וללמוד אותו. למרות שחברות וחברי הכנסת של האופוזיציה נטשו את הדיון במחאה, ולמרות עמדתו הנחרצת של הייעוץ המשפטי בכנסת, יו"ר ועדת הכספים נהג כאילו אין דין ואין דיין, וכאילו הקואליציה היא החוק. אם יו"ר ועדת הכספים לא מבין את חומרת המצב, ויו"ר הכנסת לא עומד על תיקונו, אין לנו ברירה אלא לפנות לבג"ץ לפסילת ההליך".