היישוב הערבי ראמה יורחב ב-1,200 דונם, חלקם אדמות מדינה

אושר שינוי לתוכנית המתאר המחוזית: ההרחבה האמורה תתווסף לכ-1,700 דונם של שטחי פיתוח מאושרים ■ עד לשנים האחרונות כמעט לא הוקצו קרקעות מדינה ליישובים ערביים

קרקע חקלאית/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
קרקע חקלאית/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

שטח המועצה המקומית ראמה שבגליל, יורחב בכ-1,200 דונם. הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) אישרה לאחרונה שינוי לתוכנית המתאר המחוזית צפון שלפיו תתאפשר הרחבת שטחי הפיתוח בישוב ראמה בכ-1,200 דונם נוסף על כ-1,700 דונם של שטחי הפיתוח המאושרים, לקראת אישורה של תוכנית מתאר מקומית כוללנית חדשה ליישוב.

מתוך השטח שנוסף לתוכנית, קרוב לרבע הן קרקעות מדינה: במתחם המזרחי כלולים כ-115 דונם של קרקעות מדינה, המפוצלים לשני מקבצים; במתחם שמדרום לכביש 85 כלול שטח רצוף של כ- 155 דונם של המדינה ועוד כ-100 דונם בבעלות של הכנסייה. עד לשנים האחרונות לא בוצעה כמעט הקצאת קרקעות מדינה ליישובים ערביים.

ראמה היא יישוב מגוון: כ-50% ערבים נוצרים, כ-30% דרוזים וכ-20% ערבים מוסלמים. מבחינה סוציו-אקונומית, היישוב מדורג באשכול 4 - גבוה יחסית לרוב הרשויות הערביות.

"לאור אוכלוסייתו המגוונת של היישוב", נמסר ממינהל התכנון, "הוחלט על הרחבה משמעותית של היישוב גם מדרום לדרך 85, לשטחים הכוללים קרקעות מדינה, על מנת לאפשר פתרונות דיור לכלל קבוצות האוכלוסייה שצפויה להגיע בשנת 2035 לכ-10,000 נפש".