"שיכון ובינוי תחזור לרווחיות גבוהה מהפעילות מניגריה"

בבית ההשקעות אקסלנס מעריכים: התקציב בניגריה צפוי להיסגר בקרוב, וסיכויי החברה לזכות בעוד עבודות תשתית גדלו ■ המניה רשמה זינוק של כ-20% בחודש האחרון

פרויקט של שיכון ובינוי / צילום: מצגת החברה
פרויקט של שיכון ובינוי / צילום: מצגת החברה

בבית ההשקעות אקסלנס לא נבהלים מזינוק של כ-20% במניית שיכון ובינוי  של שרי אריסון בחודש האחרון, ומפרסמים עדכון לסקירתם על החברה עם המלצת "קנייה" מחודשת למניה ומחיר יעד של 10 שקלים, גבוה ב-31% ממחירה בבורסה.

האנליסטים מיכה גולדברג ודוד גבאי, מציינים לאחר פגישה עם הנהלת החברה, כי "התרשמנו מההתאוששות המהירה מהצפוי במרבית פעילות הקבוצה. פעילות הקבלנות בניגריה עלתה על הפסים ואנו צופים גידול בהיקף הפעילות בשנת 2017, מעבר לצפי הקודם. שו"ב נמצאת בעמדת זינוק להרחבת פעילות הזכיינות באמריקה וההנהלה מחוייבת לשיפור רמת הנזילות של החברה".

בנוגע לניגריה, מציינים באקסלנס כי אישור התקציב במדינה צפוי להיסגר בקרוב וסיכויי החברה לזכות בעוד עבודות תשתית גדלו לאחרונה לאחר שמספר קבלנים הפסיקו לפעול במדינה לאור היעדר פרויקטים בשנה האחרונה. "אנו צופים ששיכון ובינוי תחזור לשיעורי רווחיות גבוהה (רווח גולמי של כ-25% לעומת 19% על חוזים קיימים) כשחוזים חדשים מתמחרים פיצוי על כ-35% פיחות במטבע הניגרי, הניירה. אנו צופים שתוצאות החברה בשנת 2017 כבר יושפעו מזכיות חדשות אלו".

לגבי פעילות הנדל"ן למגורים צופים גולדברג וגבאי כי "גידול עקבי בהכנסות ממכירת דירות, הנובע מאכלוס מוגבר של דירות לעומת חציון ראשון, עם תמהיל רווחי יותר כשהחברה מתקדמת עם אכלוס פרויקט יוקרתי בנתניה".

עוד מציינים באקסלנס כי "גביית חוב ורווחי הון גדולים ממימוש נכסים צפויים להפחית את רמת החוב נטו להגדיל את השווי הנכסי הנקי של החברה. החוב נטו, שעמד על כ-4.7 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי של 2016, צפוי לרדת באופן מהותי בעקבות עסקאות מכירה חלקית או מלאה של פרויקטים עליהן דיווחה החברה לאחרונה".

מניית שיכון ובינוי ספגה אשתקד ירידה חדה של יותר מ-40% בערכה, בתגובה למשבר הכלכלי אליו נקלעה ניגריה - שלחברה פעילות מרכזית בה. עם זאת, מאז פברואר השנה רושמת המניה התאוששות וכבר החזירה כ-75% מהנפילה. כיום נסחרת החברה לפי שווי של כ-3.1 מיליארד שקל.

שיכון ובינוי רשמה ברבעון השלישי גידול של 23% בהכנסות, שהסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל. הרווח התפעולי של החברה קפץ ב-41% לכ-191 מיליון שקל, בין השאר עקב מכירה של מחצית מהחזקתה בפרויקט אגירה שאובה בגלבוע (25.5%), מהלך שהניב לה רווח הון של 25 מיליון שקל.

נוסף על כך, נהנתה החברה מעלייה ברווח הגולמי במגזר הזכיינות, כתוצאה מתחילת העבודות בפרויקט להקמה ולהחזקה של כביש בקולומביה, ומגידול בסך של כ-20 מיליון שקל ברווח התפעולי במגזר יזמות נדל"ן בישראל, וזאת בעיקר עקב מכירת מגרשים של החברה בחיפה ובירושלים.

ברווח התפעולי מפעילות הקבלנות בחו"ל נרשמה ירידה של 2.8% לרמה של 73.5 מיליון שקל; בפעילות תשתיות ובנייה בישראל קפץ הרווח התפעולי ב-122% ל-25.8 מיליון שקל; ובתחום יזמות נדל"ן בישראל נרשם גידול של 36.4% ברווח התפעולי, ל-74.5 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה שיכון ובינוי יציבות בהכנסות, שעמדו על כ-3.7 מיליארד שקל, ירידה של 3% ברווח התפעולי לרמה של 474 מיליון שקל, וצניחה של 47% ברווח הנקי ל-184.5 מיליון שקל עקב קפיצה של 134% בעלויות המימון שהסתכמו ב-266.7 מיליון שקל.

שו"ב
 שו"ב