המשטרה: להעמיד לדין את ראש מועצת מטה יהודה בגין אונס ושוחד מקבלן

החשדות נגד ראש המועצה משה דדון הן אינוס, ניסיון אינוס, הטרדה מינית, בעילה אסורה בהסכמה, קבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים ■ הקבלן גבי מגנזי, בעל השליטה באברות, חשוד במתן שוחד, רישום כוזב וקבלת דבר במירמה

משה דדון / צילום: אביב חופי
משה דדון / צילום: אביב חופי

יחידת להב 433 של המשטרה הודיעה היום (ד') כי היא סיימה את חקירת פרשת השחיתות במועצת מטה יהודה. המשטרה ממליצה להעמיד לדין כמה מבכירי המועצה, ובראשם את ראש המועצה משה דדון, בגין עבירות שוחד ומירמה וכן את הקבלן גבי מגנזי.

מגנזי הוא בעל השליטה בחברה הציבורית אברות העוסקת בייצור ועטיפת צינורות מתכת ואביזרי צנרת. לדברי המשטרה, נמצאה תשתית ראייתית להעמדתו לדין בגין עבירות של מתן שוחד לדדון, זאת לפי החשד בתמורה לקידום עסקיה של החברה. 

המשטרה העבירה את החומרים ואת המלצתה לפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), שתקבל החלטה האם להעמיד את החשודים לדין ולאמץ בכך את המלצת המשטרה.

לדברי המשטרה, בתום החקירה רחבת-ההיקף והמסועפת התגבשה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע שורה של עבירות שוחד ומירמה, במספר פרשיות שונות, על-ידי ראש מועצת מטה יהודה, משה דדון, ובעלי משרות בכירות נוספים מהמועצה, לרבות היועצת המשפטית של המועצה. כן התגבשה תשתית ראייתית במסגרת הפרשות השונות לביצוע עבירות דומות על-ידי אחיו, אבי דדון, המשמש כיו"ר אגודת הפלחה, והקבלן גבי מגנזי. בנוסף, במסגרת חקירת הפרשה, התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מין חמורות על-ידי ראש המועצה ואחיו. 

העבירות המרכזיות בהן התגבשה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירה על-ידי דדון הן אינוס, ניסיון אינוס, הטרדה מינית, בעילה אסורה בהסכמה, קבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים; לגבי גבי מגנזי - העבירות המיוחסות לו הן מתן שוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד וקבלת דבר במירמה. 

את החקירה ניהלה יחידה ארצית של משטרת ישראל בלהב 433, בשיתוף-פעולה עם פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המסים ורשות ההגבלים העסקיים ובסיוע של הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. בשל העובדה כי מדובר בחברה ציבורית, עודכנה בשעתו רשות ניירות ערך כנדרש.  

במרכזה של החקירה שורת פרשיות, אשר ביססו ראיות לכאורה למערכת יחסים של שוחד, במסגרתה קידמו ראש מועצת מטה יהודה ומעורבים נוספים, לרבות היועצת המשפטית של המועצה ובכירים נוספים, את ענייניו של הקבלן גבי מגנזי והחברה הציבורית שבבעלותו, וזאת בתמורה לשוחד, בדמות כספים ומתנות.

לאחר חקירה סמויה שארכה מספר חודשים, החלה החקירה הגלויה בשלהי 2015, עת עצרה היחידה את ראש המועצה ואת החשודים הנוספים, בהם מקורבים לראש המועצה ועובדי מועצה בכירים. ראש המועצה הורחק מתפקידו ומבניין המועצה מראשית החקירה הגלויה, תחילה על-פי הוראת בית המשפט ולאחר מכן בהסכמה עם באי-כוחו.

המשטרה ציינה כי בפרשה אחת, שעניינה חשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, לא התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות על-ידי ראש המועצה או מי מהמעורבים. 

במסגרת הפרשה נחקרו עשרות מעורבים, ובוצעו פעולות חקירה רבות ומגוונות. כמו כן, נתפסו נכסים, רכוש, כסף מזומן שהוסתר בכספות וחשבונות בנק, לצורכי בקשות חילוט בהמשך. 

במסגרת החקירה נחקרה פרשה נוספת, שעניינה חשד לקשירת קשר של ראש המועצה, אחיו ומעורבים נוספים, לצורך קידום עסקה למכירת מפעל פרטי בשטחי המועצה, בתמורה לשוחד. חקירת פרשה זו הסתיימה, וחומריה נבחנו על-ידי פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), אשר שלחה בעניינה מכתבי שימוע למעורבים הרלוונטיים, בהם ראש המועצה, לקראת הגשת כתבי אישום כנגדם.