לאחר הרכבת, הגיעו הדירות: ייבנו 1,800 יח"ד במגדל העמק

אישור התוכנית הוא שלב ראשון בתוכנית לשכונה המשתרעת על שטח של כ-1,400 דונם ■ השכונה תכלול כ-4,500 יח"ד ■ מחיר דירה חדשה בת 4 חדרים בעיר עומד על 964 אלף שקל

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון שבמינהל התכנון אישרה תוכנית הכוללת כ-1,800 יחידות דיור במגדל העמק. מדובר בשלב ראשון בתוכנית לשכונה במערב, המשתרעת על שטח של כ- 1,400 דונם. בסוף שלביה תגדל השכונה בכ-4,500 יח"ד.

מגדל העמק נחשבה במשך שנים לעיירת פיתוח בשולי עמק יזרעאל, בין חיפה לנצרת, עם דירוג חברתי של 5 מתוך 9 לפי נתוני הלמ"ס (חיפה חזקה ממנה, שם הדירוג החברתי עומד על 7 מתוך 9). עם השקתו של קו הרכבת חיפה בית שאן, זוכה מגדל העמק לתנופה, שכן אחת התחנות בתוואי הינה מגדל העמק- כפר ברוך.
מחיר של דירה חדשה בת 4 חדרים בעיר, לפי נתוני רשות המיסים, עומד על 964 אלף שקל. במסגרת מחיר למשתכן מוגרלת דירה בת 100 מ"ר ב-670 אלף שקל בעיר.

תמהיל יחידות הדיור שאושר בתוכנית מגוון וכולל מגרשים של צמודי קרקע ובנייה רוויה. כ-320 יחידות דיור מתוך 1,800 שאושרו הינן יח"ד קטנות בגודל של 100 מ"ר וכ-240 יח"ד בגודל של כ-55 מ"ר מיועדות לדיור מוגן. עוד כוללת התוכנית, 21,000 מ"ר שטחי מסחר ו-44,000 מ"ר עבור מבני ציבור.

השכונה ממוקמת בסמוך לדרך ארצית מספר 75, ומהווה חיבור אורבאני בין השכונות הוותיקות עם השכונות החדשות בצפון העיר. בתכנון השכונה נשמרו צירי הנחלים, שטחי חורש טבעי ויער ששולבו בתכנון השכונה ליצירת "טבע עירוני".

תכנון התוכנית המוצעת כוללת בין היתר גם מבני ציבור שכונתיים וכלל- עירוניים כמו מרכז מסחרי לשירות תושבי השכונה והאזור. כמו כן, כוללת התוכנית גם הקמת פארק ושטחים להקמת קאנטרי קלאב.

הדמיה שכונה מגדל העמק / קרדיט: ענת פיק אדריכלות ובינוי ערים
 הדמיה שכונה מגדל העמק / קרדיט: ענת פיק אדריכלות ובינוי ערים

תכנון השכונה המערבית הוטמע בתכנון של תוכנית המתאר הכוללנית למגדל העמק הנמצאת, בימים אלו, לקראת אישור בוועדה המחוזית צפון.