ישראל במקום הראשון בכמות הטוקבקים הפוגעניים ברשת

מנתוני Spot.IM עולה כי כי 6.5% מהטוקבקים של הישראלים נמחקים, לעומת 5.5% מהרוסים, 5% מהאמריקאים ו-4% מהאירופים

שם: אינטרנט עם ערך מוסף קרדיט: שאטרסטוק.
שם: אינטרנט עם ערך מוסף קרדיט: שאטרסטוק.

כמעט בכל המדדים הבינלאומיים שמודדים הצלחה בחינוך, באיכות החיים ובמצב הכלכלי ישראל הולכת ונשחקת, אבל לפחות במדד אחד - ולא חיובי - היא מובילה בגאון: מנתוני בדיקה שערך הסטארט-אפ הישראלי Spot.IM עולה כי הגולשים הישראליים תופסים את המקום הראשון בכמות הטוקבקים הפוגעניים שעולים לרשת. מהנתונים עולה כי 6.5% מכלל התגובות שנכתבות על-ידי גולשים ישראלים נמחק.

במקום השני ממוקמים הרוסים, כאשר 5.5% מהתגובות שכתבו נמחקו, אחריהם האמריקאים עם מחיקה של כ-5% מהתגובות והאירופים עם 4% מחיקות.

Spot.IM הוא סטארט-אפ ישראלי המפעיל מערכת טוקבקים ביותר ממיליארד דפים בעולם. המערכת, בה הושקעו כ-13 מיליון דולר, מותקנת ב-5,400 אתרים פעילים בארה"ב, באירופה ובישראל, בהם אתרי חדשות מהגדולים בעולם כמו Forbes, Time, AOL, HuffingtonPost וכדומה, המסכמים יחד כניסות מ-410 מיליון מחשבים ומוצרי מובייל שונים בכל חודש ו-4 מיליארד צפיות בכל יום. 

מערכת הטוקבקים יודעת לזהות גולשים שמציתים שיח אלים או מלבים אותו, ומסננת את פעילותם, גם אם הם עוברים מאתר לאתר וסבורים כי הם פועלים באנונימיות. זאת, מאחר שהפיתוח מותקן באתרים שונים, מה שמאפשר לעקוב אחר אותם גולשים שמשוטטים באינטרנט כדי לדרדר שיחות לקווים אלימים. 

לדברי נדב שובל, מנכ"ל Spot.IM, בתקופה האחרונה גוברת הדרישה ברחבי העולם לריסון אלימות ברשת ומניעת פרסום תוכן פוגעני. כשאין זיהוי של הגולשים בשמם האמיתי, כמו ברשתות החברתיות, חלקם מרשים לעצמם להיות אלימים יותר מבחינה מילולית, ויש יותר צורך בפעולות סינון.