אלפא קוסמטיקס תשיק בארץ את מותג האופנה Superdry

במהלך 2017 תפתח החברה 3 חנויות ראשונות למותג הבריטי, בהשקעה של 8 מיליון שקל ■ החנות הראשונה תיפתח בקניון ראשונים ■ כיום אחראית הפעילות בתחום הקוסמטיקה ל-85% מהכנסות אלפא קוסמטיקס, והכוונה היא שבעתיד תהווה פעילות האופנה 50% מההכנסות

3.5 שנים אחרי שנכנסה לתחום הקמעונאות, חברת אלפא קוסמטיקס עושה צעד נוסף להגדלת אחיזתה הקמעונאית. החברה דיווחה היום (א') כי חתמה על הסכם לקבלת הזיכיון למותג האופנה הבריטי Superdry.

בכוונת החברה לפתוח במהלך 2017 שלוש חנויות ראשונות למותג, בהשקעה של 8 מיליון שקל. החנות הראשונה תיפתח ככל הנראה בקניון ראשונים של קבוצת עזריאלי, שטרם נפתח. בימים אלה מנהלת החברה משא-ומתן עם קבוצת עזריאלי ועם קבוצת מליסרון לגבי מיקומים נוספים לחנויות המותג.

קבלת הזיכיון ל-Superdry היא חלק מהאסטרטגיה של אלפא קוסמטיקס - חברה שעיקר פעילותה היום הוא בתחום הקוסמטיקה - להתרחב בתחום האופנה. לדברי רונן שמיר, מנכ"ל אלפא קוסמטיקס, כיום אחראית הפעילות בתחום הקוסמטיקה ל-85% מההכנסות, והכוונה היא כי בעתיד תהווה פעילות האופנה 50% מההכנסות. לחברה יש מחזור מכירות שנתי של 250 מיליון שקל (ללא מע"מ), והיעד הוא להגדיל את מכירות האופנה ב-220 מיליון שקל.

יותר מ-600 חנויות ב-45 מדינות

Superdry הוא מותג אופנה צעיר יחסית שזוכה להצלחה רבה. המותג נוסד בשנת 2003 על-ידי ג'וליאן דנקרטון שחבר למעצב ג'יימס הולדר, לאחר נסיעת השראה לטוקיו. הרעיון היה לייצר פריטים קלאסיים עתידניים בהשראת וינטג' אמריקאי לצד גרפיקות יפניות.

התוצאה היא מותג קז'ואל פרימיום הפונה לגברים, נשים וילדים. קו האופנה של המותג מאופיין בצבעוניות, והוא כולל לצד לבוש גם אקססוריז ונעליים. לאורך השנים המותג נבנה באמצעות חבירה לסלבס ששימשו כפרזנטורים, וביניהם דיוויד בקהאם, מיילי סיירוס וטיילור סוויפט. ייחוד נוסף שיש למותג הוא קולקציה של בגדי ונעלי ספורט, שהפכו אותו למותג הספורט השלישי הנמכר בבריטניה אחרי נייקי ואדידס.

המותג פעיל ב-45 מדינות עם למעלה מ-600 נקודות מכירה. חנות דגל שלו מתפרשת על פני 5 קומות ו-7,000 מ"ר ברחוב ריג'נט בלונדון. החברה נסחרת החל מ-2010 בבורסה של לונדון עם שווי שוק של מיליארד ליש"ט.

מכירות המותג בעולם צפויות להסתכם השנה ביותר מ-560 מיליון ליש"ט.

"ב-3 השנים הקרובות נפתח בישראל 12 חנויות בפרישה ארצית בהשקעה של כ-30 מיליון שקל", אומר שמיר.

לדבריו, רמת המחירים שבה יימכר המותג תהיה זהה לרמה באירופה, והרשת בישראל תעבוד על רווחיות גולמית של 58%-60%, בדומה לחברות האופנה הגדולות בארץ.

באופנת הגברים יימכרו חולצות טי החל מ-100 שקל, חולצות פולו החל מ-200 שקל ומכנסיים החל מ-240 שקל. בתחום אופנת הנשים יימכרו חולצות טי במחיר של חולצות הגברים, חולצות אחרות - החל מ-200 שקל, מכנסיים - החל מ-140 שקל, ושמלות - החל מ-160 שקל.

החברה לא תשיק בארץ בשלב זה את קולקציית הילדים.

שמיר התייחס לאסטרטגיה של החברה בתחום האופנה ואמר כי "אני לא רואה את עצמנו מביאים מותג ברמה של אורבניקה. אנחנו לא שם. אלה מותגים שקשה לבנות לטווח ארוך. הם יכולים למכור נהדר שנתיים-שלוש, אבל אנחנו לא רואים שהם שורדים יותר מ-10 שנים. יש מותגים כאלה בעולם, אבל אנחנו אוהבים לבנות מותגים לאורך זמן".

יוסי גביזון, מנכ"ל ומבעלי קובצת הודיס המחזיקה באורבניקה, אמר בתגובה: "אני מאחל לו הצלחה".

ממשיכה להתרחב

במקביל להשקת רשת Superdry, אלפא קוסמטיקס מתכוונת להרחיב את פעילותה ברשתות הקיימות. רשת TOUS, המונה 4 סניפים, תתרחב בשני סניפים נוספים שייפתחו בקניון האופנה של גינדי ובקניון ראשונים. רשת דזיגואל, המונה 4 סניפים, תגיע בתוך 3 שנים לפרישה של 15 סניפים. למותג LONGCHAMP, הפעיל כיום עם חנות אחת בלבד, תיפתח חנות נוספת בקניון האופנה.

- חנויות דזיגואל רווחיות?

שמיר: "רווחיות זו שאלה אחרת, כי אנחנו מדברים על פחת והשקעה. התוכנית שלנו היא ל-5 שנים, ואנחנו לא מצפים להיות רווחיים לפני השנה השלישית".

- שיעור הרווחיות הגולמית הוא 58%-60% גם בדזיגואל?

"כן".

אלפא קוסמטיקס
 אלפא קוסמטיקס

הפעילות הקמעונאית של אלפא קוסמטיקס
 הפעילות הקמעונאית של אלפא קוסמטיקס