דן מרגלית: מירי רגב - שרת השוק וסגנון של פרחחית

לאחר שאתמול הכריזה שרת התרבות כי "הנשיא אובמה הוא היסטוריה", הבוקר צייץ מרגלית בחשבון הטוויטר שלו ביקורת קשה על רגב - ועל הדרך גם על ראש הממשלה

דן מרגלית / צלם: תמר מצפי
דן מרגלית / צלם: תמר מצפי

לאחר שאתמול (ג') תקפה שרת התרבות והספורט מירי רגב את נשיא ארה"ב ברק אובמה במהלך טקס בגן הלאומי עיר דוד ליד הכותל המערבי, צייץ היום (ד') העיתונאי והפובליציסט דן מרגלית מה הוא חושב על השרה.

"מירי רגב מדברת על אובמה בסגנון של פרחחית, שרת השוק", כתב מרגלית בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף כי "אם ביבי לא מגיב בגינוי חריף, כי אז היא מדברת גם בשמו".

הערתה של רגב הגיעה בתגובה לכך שארה"ב לא הטילה וטו במהלך ההצבעה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון באו"ם, אלא הסתפקה בהימנעות בלבד.

"מיסטר פרזידנט ברק אובמה, אני עומדת כאן היום, חנוכה תשע"ז, בדרך בה הלכו אבות-אבותיי לפני 2,000 שנה", נאמה רגב מעל הבמה אמש. "שום החלטה בשום פורום בינלאומי לא חזקה כמו האבנים האיתנות של הרחוב הזה. אין עוד עם אחד בעולם שיש לו כזה קשר וכזו זיקה לארצו. לא לסנגלים, לא לניו-זילנדים, לא לאוקראינים ולא למלזים".

לאחר מכן, בראיון לתכנית "שש עם" בערוץ 2 הוסיפה ואמרה רגב: "מיהו אובמה? עם כל הכבוד, הוא היסטוריה".

רק לפני ימים מספר, ב-25 לדצמבר, התבטאה רגב בגנותו של אובמה בעמוד הפייסבוק שלה, וכתבה כי "אובמה חשף את פניו האמיתיות! הוא המתין 8 שנים, ובאקורד הסיום של כהונתו הוא חיפש את הנקמה המתוקה שלו במדינת ישראל ובראש הממשלה בנימין נתניהו. מדובר בהחלטה בזויה. הוא לא אוהב ישראל. לעם ישראל יהיה בעוד 3 שבועות ידיד גדול בבית הלבן. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. נוכל גם להחלטה זו!"

דן מרגלית
 דן מרגלית