הדיון בתיקון חוק תאגיד השידור ייערך בוועדת הרפורמות

באופוזיציה זועמים על כך שהתיקון, שמונע מהתאגיד להתחיל לשדר בינואר, לא יידון בוועדת הכלכלה שבראשות ח"כ כבל ■ יו"ר הקואליציה, ח"כ ביטן: "כבל הגיש בג"ץ על אותו עניין, זה מבזה להעביר אליו את ההחלטה"

ח"כ אלי כהן / צילום: דודי וקנין
ח"כ אלי כהן / צילום: דודי וקנין

ועדת הכנסת החליטה היום (ד') להעביר את הדיון בתיקון חוק השידור הציבורי לוועדת הרפורמות שבראשות ח"כ אלי כהן (כולנו). מדובר בתיקון שכולל את ביטול הסעיף שהוכנס לחוק באוגוסט, שמאפשר לתאגיד השידור לעלות לשידור כבר ב-1 בינואר, בכפוף לאישור שרי האוצר והתקשורת.

שני המשרדים לא התייחסו להודעת התאגיד מאוקטובר כי הוא מוכן לעלות לשידור כבר בינואר, ולאחר שלבג"ץ הוגשו עתירות בעניין, הסכימו נתניהו וכחלון על ביטול הסעיף שמאפשר עלייה לאוויר בינואר, כך שבחוק ייוותר רק תאריך העלייה המאוחר יותר - 30 באפריל 2017.

לאחר שהכנסת אישרה את תיקון החוק בקריאה ראשונה, עלתה השאלה איזו ועדה תטפל בהכנתו לקריאה שנייה ושלישית. על פניו, הוועדה המתאימה לכך היא ועדת הכלכלה שבראשות ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), אלא שכבל הוא בין מגישי העתירות לבג"ץ שדרשו לאפשר לתאגיד לעלות כבר בינואר.

אתמול (ג') הסכימו יו"ר ועדת הכנסת, יואב קיש, ויו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, כי לאור זאת הטיפול בחוק יועבר לוועדה בראשות ביטן - מהמתנגדים הבולטים להקמת התאגיד - אך באופוזיציה התנגדו לכך בחריפות ואף פנו ליועץ המשפטי של הכנסת. היום הוסכם, כאמור, כי הטיפול בחוק יועבר לוועדת הרפורמות שבראשה עומד ח"כ כהן. 

הוועדה תדון בתיקון כבר במהלך היום, כשהדיון צפוי להתחיל ב-14:00. 

באופוזיציה התנגדו גם להחלטה הזאת, וח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), האשימה במהלך הדיון את אנשי הקואליציה: "אתם איבדתם את הצפון. הבג"ץ של כבל הוא נגד הממשלה ולא נגד הכנסת".

ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), הוסיף כי "הצעת החוק מבזה את הכנסת, והעברתה לכל ועדה אחרת מלבד ועדת הכלכלה מהווה ניצול ציני של התקנון".

מנגד, יו"ר הוועדה, ח"כ קיש (ליכוד), טען כי "אמנם הוועדה המתבקשת היא ועדת הכלכלה, אך לא ראוי שכך יהיה במצב שבו יו"ר הוועדה עותר לבג"ץ בעניין החוק הזה עצמו". ח"כ ביטן הצטרף אליו ואמר: "כבל הגיש בג"ץ על אותו עניין, זה מבזה להעביר אליו את ההחלטה".