התיקון שמונע מתאגיד השידור לעלות בינואר אושר בוועדת הרפורמות

ועדת הרפורמות בראשות ח"כ אלי כהן אישרה את התיקון, כך שכעת החוק מאפשר לתאגיד השידור לעלות רק ב-30 באפריל ■ החוק יובא לאישור סופי במליאה ביום שני

תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף

ועדת הרפורמות שבראשות ח"כ אלי כהן (כולנו) אישרה היום (ד') את התיקון לחוק השידור הציבורי שמבטל את סמכותם של שרי האוצר והתקשורת לאשר לתאגיד להתחיל בשידוריו כבר ב-1 בינואר. לאחר ביטול הסעיף הזה נותרת בחוק הקביעה כי יום תחילת שידורי התאגיד יהיה ב-30 באפריל 2017. כעת יעבור החוק, שמבוסס על הסכמות בין נתניהו לכחלון, לקריאה שנייה ושלישית במליאה, ככל הנראה ביום ב'.

ביטול הסעיף שמאפשר לתאגיד לעלות לשידור כבר ב-1 בינואר מגיע על רקע שתי עתירות שהוגשו לבג"ץ בעניין. מועצת התאגיד הודיעה לשרי האוצר והתקשורת כבר בסוף אוקטובר כי הארגון מוכן להתחיל בשידוריו בינואר, אך אלה לא הגיבו להודעה כפי שמחייב אותם החוק, על רקע התנגדותו של ראש הממשלה ושר התקשורת נתניהו להקמת התאגיד, ואי ההסכמות בינו לבין שר האוצר כחלון.

באופן רשמי, גם לאחר הגשת העתירות בעניין, הממשלה עדיין לא הסבירה מדוע לא השיבה להודעה, או מדוע היא פועלת כעת לשינוי החוק, אך הפתרון שנמצא היה ביטול הסעיף בחוק שמאפשר את העלייה המוקדמת.

ביום שני השבוע דן בג"ץ בעתירות שהוגשו בעניין - אחת של ח"כ איתן כבל, עו"ד אלדד יניב ועמותת הצלחה, והאחרת של ארגון העיתונאים של ההסתדרות - וקבע כי המדינה תנמק עד ה-1 בינואר מדוע לא אישרה את תחילת שידורי התאגיד למרות הודעת המוכנות שקיבלה. לאור העובדה שב-2 בינואר עומדת הכנסת לבטל את הסעיף שעל סמך קיומו הוגשו העתירות, ייתכן שהמדינה תשיב לבג"ץ שלשיטתה תשובתה מתייתרת כעת.