אלה המכוניות הטובות וגרועות ביותר בשוק הרכב היום

מגזין צרכנות הרכב הנחשב בעולם חשף את רשימת המכוניות הטובות וגרועות ביותר היום בשוק, לפי תוצאות של נסיעות מבחן, רמת בטיחות, שביעות-רצון של הבעלים ומידת האמינות שלהם ■ אלה התוצאות

חדשות הרכב, טויוטה פריוס פריים/ צילום: נט קאר שואו
חדשות הרכב, טויוטה פריוס פריים/ צילום: נט קאר שואו

קונסיומר רפורט האמריקאי, אחד מגופי הצרכנות הגדולים והחשובים שם, מפרסם מאיזה מותג רכב האמריקאים הכי מרוצים, או מאוכזבים. לצד תוצאות צפויות למדי ישנן הפתעות רבות, במיוחד אל מול תוצאות השנה שעברה. תודו שלמצוא את טסלה ופורשה במקומות הראשונים לא ממש הפתיע אתכם, אבל את סובארו וטויוטה במקומות הרביעי וחמישי בהתאמה, לא ציפתם למצוא. על אחת כמה וכמה שמותג היוקרה של טויוטה, לקסוס, שהוביל בעבר את סקרי שביעות-הרצון של הארגון, נמצא רק במקום העשירי.

אנשי הארגון מציינים לטובה את יונדאי שטיפסה מהמקום ה-24 למקום ה-13, מנגד ניצבת ב.מ.וו עם נפילה חופשית מהמקום השישי לזה ה-14. הירידה של פולקסווגן מהמקום ה-16 למשבצת 24, לא יפתיע אף אחד לאחר התפוצצות פרשת דיזלגייט. יש לציין כי דגמים רבים שנמכרים בארצות הברית אינם נמכרים בארץ, וכי התקינה הנהוגה בישראל נסמכת על זו האירופית, כך שלא ניתן לעשות קורלציה ישירה אלינו הצרכנים בארץ.

בקונסיומר רפורט מציינים כי מותג עם רמת שביעות-רצון גבוהה, הנו מותג שהמנויים ענו כן מוחלט, לשאלה אם הם היו לבטח קונים את אותו כלי רכב אם הם היו חוזרים ויכולים לבחור מחדש. ואיזה מותג האמריקאים הכי לא רוצים לרכוש מהתחלה, שם במקום העשרים ותשעה נמצאת פיאט האיטלקית, בעלת הבית של קרייזלר הגדולה. אולי מפתיע מעט יותר למצוא את ניסאן היפנית מקום אחד לפני האחרון, שלפניה, עם אותה תוצאה בדיוק נמצאות אינפיניטי, מותג היוקרה של ניסאן, ואקורה, מותג היוקרה של הונדה.