קורוס הסינית פועלת להקמת מרכז מו"פ לרכב חכם בישראל

יעסוק בתחום רשתות טעינה לרכב וטכנולוגיות נלוות ■ מקורות בחברה מסרו בסין כי מדובר בחלק מהמהלך האסטרטגי להתמקדות ברכבי הנעה אלטרנטיבית

יצרנית הרכב הסינית קורוס, שבשליטת קבוצת קנון וצ'רי הסינית, פועלת לפתיחת מרכז מחקר לפיתוח רכב חכם בישראל. כך מסרו גורמים בחברה בסין. הצעד הוא חלק מהמהלך להתמקדות ברכב חשמלי והיברידי נטען ובפיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומיות, שעליו הודיעה לאחרונה החברה.

במסגרת המהלך הוקמה לאחרונה בקורוס חטיבת "MOBILITY" בראשות סמנכ"ל. בהודעה מסין נמסר כי מרכז המו"פ בישראל יעסוק בין השאר בפיתוח רשתות לטעינת כלי רכב חשמליים, שיתוף רכב ועוד. מידע ראשון בנושא נחשף לראשונה ב"גלובס" בפברואר השנה, אולם בקנון בחרו שלא להתייחס אליו.

צ'רי וקנון, שבשליטת עידן עופר, הודיעו בימים האחרונים כי בכוונתן להזרים לקורוס כ-500 מיליון יואן (כ-71 מיליון דולר) כדי לאפשר לחברה להתמקד בתחום הרכב החשמלי. מנכ"ל החברה, צ'ן אנינג, מסר בסין כי "הפוטנציאל של שוק הרכב הסיני והצורך הדחוף בכלי רכב ירוקים הופך את סין לשחקנית גלובלית בתחום מוצרים וטכנולוגיות להנעה באנרגיה חלופית. בעלי המניות שלנו ימשיכו לתמוך בחברה כדי לקדם כלי רכב עם הנעה חלופית".

על פי התוכניות של קורוס, החברה תשיק השנה בסין רכב חשמלי מלא ראשון עם טווח סוללה של כ-350 קילומטרים וב-2020 תשיק את הדור השני של כלי רכב, שיתבססו על הנעה חשמלית, תבונה מלאכותית, נהיגה אוטומטית ועוד.

המהלך הוא חלק מהתמקדות רחבה של תעשיית הרכב העולמית בישראל ובידע ישראלי בתחום "הרכב החכם" וטכנולוגיות נלוות. בארץ כבר פועל מרכז פיתוח גדול של ג'נרל מוטורס ופעילויות מו"פ של רנו, קבוצת דיימלר ועוד.

בינתיים זכתה קורוס, שביצועיה נמצאים עמוק בתחום האדום, למעט נחת לאחר שאתר הרכב הסיני המרכזי AUTOHOME דירג את רכב הכביש-שטח "קורוס 5" במקום הראשון בסקר האיכות מבין עשרות דגמים שנבחרו השנה, ביניהם דגמים של טויוטה, לקסוס, קדילק, ב.מ.וו ושורה של מותגים סיניים. על פי הסקר התאפיין הרכב בכמות הנמוכה ביותר של תקלות לקילומטר.