פילבר לאיכות השלטון: נבחן החזר אגרות תדרים בעסקת גולן

מנכ"ל משרד התקשורת השיב לתנועה לאיכות השלטון, שדרשה ממנו שלא להחזיר לגולן טלקום החזרים על אגרות תדרים בסך 45 מיליון שקל על רקע הפרות חוזרות ונשנות של רישיון החברה

שלמה פילבר / צילום: לע"מ
שלמה פילבר / צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, הודיע לתנועה לאיכות השלטון כי החזר על אגרות תדרים בגין עסקת מכירת גולן טלקום ייבחן לעומק לכשיובא לפתחו של משרד התקשורת. פילבר אומר כי טרם התקבלה בקשה כזו, והיא פורסמה בכלי התקשורת בלבד, וכי את המשקל הראוי לבקשה כזו ייתן בעת שתגיע אליו. 

כפי שנחשף ב"גלובס", התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד התקשורת ולשר התקשורת, בנימין נתניהו, בבקשה למנוע העברת כספים לגולן טלקום - החזר בגין אגרות תדרים. התנועה מתבססת על החשיפה ב"גלובס", לפיה אחד הנושאים במשא-ומתן לרכישת גולן טלקום, שמתקיים בימים אלה, הוא החזר אגרות תדרים שהחברה אמורה לקבל בשנה הבאה, בסך 45 מיליון שקל. 

בפנייה מציינים עו"ד צרויה מידד לוזון, היועצת המשפטית בתנועה, ואור מלכי, רכז המחלקה הכלכלית, פרסומים ב"גלובס" ובמקומות אחרים הנוגעים לאי-עמידה של גולן בתנאי רישיונה, וכותבים כי לנוכח ההפרה, הענקת "פרס" לגולן - בדמות החזרי אגרות התדרים - לוקה באי-סבירות קיצונית ומהווה התנהלות בלתי אחראית בכספי ציבור. 

המשא-ומתן למכירת גולן לחברת אלקטרה מקבוצת אלקו ממשיך להתנהל בימים אלה, וחלק מהמשא-ומתן נעוץ בחלוקת ההחזר על אגרות תדרים שגולן אמורה ליהנות ממנה. זו למעשה הסיבה שיצא קצפה של התנועה לאיכות השלטון - שמחלקים כספי מדינה על רקע העובדה שגולן טלקום לא עמדה במחויבויותיה הרגולטוריות, ובמקום לקנוס אותה החברה, עוד מעניקים לה החזרי כספים כפרס.