איזנקוט לפני פס"ד אלאור אזריה: "גבר בן 18 הוא לא ילדון של כולנו"

הרמטכ"ל התייחס ל"אירועים שמשפיעים על צה"ל" ואמר כי יש לעשות הבחנה בין "השיח הפיקודי לציר החקירתי" ■ הבהיר: "חלק מהפרשנים ומהציבור לא מבינים שבתי הדין הם שעושים צדק" ■ משפחת אזריה: "התערבות בוטה של הרמטכ"ל במשפט"

הרמטכ"ל גדי איזנקוט התייחס היום (ג') לחקירות הפנימיות בצה"ל, ברקע הכרעת הדין במשפטו של החייל אלאור אזריה שתתקיים מחר. בדברים שנשא ביום עיון לזכרו של הרמטכ"ל אמנון ליפקין שחק, אמר איזנקוט כי "הבלבול שחל בשיח בחברה הישראלי בין גבר ואישה בן 18 לבין הילדון של כולנו שהתבלבל ונחטף או... (גמגום - א"ר). זה שיח שפוגע בדרישה שלנו מחיילי צה"ל. בדברים הבסיסיים ביותר".

 

לפני כן, אמר: "אנחנו בוחרים לעשות הפרדה בין השיח הפיקודי לציר החקירה", והוסיף כי הוא מודע "לשיח הציבורי ולשיח האינטרנטי הער". ואולם, הבהיר, "על מפקדי צה"ל לבחור בצד המקצועי והפיקודי". כמו כן, אמר שהוא לא מושפע מסקרי דעת קהל. "אני לא נבחר ציבור, מינתה אותי הממשלה. אני לא צריך לבדוק מה מצבי בעזרת סקרים", הוסיף.

לסיכום, אמר: "אני דורש מחיילי צה"ל ומהמפקדים לפעול לפי סוף מעשה במחשבה תחילה, להקדיש מחשבה למה הדבר הנכון לעשותו, ואותו לבצע בנכונות ובנחישות יחד עם ההבנה שלא מובנת בידי חלק מהפרשנים וחלק מהציבור - שיש בתי דין שמחפשים לעשות צדק".