"בני משפחת פישמן מעבירים מיד ליד ללא תמורה את נכסיו"

כך טוען המנהל המיוחד לנכסי פישמן בבקשה לצו האוסר על ילדיו של אליעזר פישמן לבצע שינויים בווילות שבבעלותם ■ ביהמ"ש נעתר לבקשה

ביהמ"ש נעתר לבקשת עו"ד יוסף בנקל, המנהל המיוחד לנכסי פישמן, והוציא היום צו במעמד צד אחד האוסר על ילדיו של אליעזר פישמן (ענת מניפז, אייל פישמן ורונית פישמן אופיר) לבצע כל עסקה ב-4 וילות שהם מחזיקים בסביון. הבקשה הוגשה, במעמד צד אחד, לאחר שהתברר לבנקל שרק לפני כשלושה שבועות נתנה רונית פישמן בית במתנה לאחותה ענת מניפז, וזאת לאחר שהיא עצמה קיבלה בית במתנה מהוריה רק לפני שנתיים.

עוד הוא מוסיף: "בני משפחת פישמן עוסקים במשחק של 'כסאות מוזיקליים' במסגרתו הם מעבירים מיד ליד ללא תמורה את נכסי המקרקעין של פישמן, או כאלה שנרכשו בכספיו ומחלקים אותם ביניהם. מדובר בתהליך מתמשך שתחילתו בשנת 2002 והמהלך האחרון, בינתיים, התבצע אך לפני פחות מחודש - ביום 6.12.2016, כאשר הבית ברחוב הר דפנה בסביון החליף ידיים בין בנותיו של החייב", כותב בנקל.

בתאריך זה העבירה רונית את זכויותיה בנכס, ללא תמורה, לאחותה - ענת, ובאותו היום ממש העבירה ענת מחצית מזכויותיה בנכס לבעלה - טל מניפז. " העברות אלו תמוהות על פניהן ומעוררות סימני שאלה למכביר", כותב בנקל.

"העברה סיבובית זו של נכסים בין בני המשפחה מעלה יותר מחשד כי הנכסים כולם שייכים לחייב עצמו ולנוכח הקשיים הכלכליים להם נקלע הוא מנסה להרחיק נכסים אלו מעצמו ובדרך זו - גם מנושיו, על-מנת לדאוג לרווחתם של ילדיו הבגירים, אשר מזה שנים רבות מהווים הם, כאמור, חלק מ'קבוצת פישמן'", כותב בנקל.

"נראה כי החייב ובני משפחתו נערכו, משך שנים לא מעטות, ל'יום הסגריר', שבו ייתכן ויקרסו עסקי קבוצת פישמן ויהא צורך 'לחלץ' חלק מהנכסים לשם הבטחת רווחתם של בני המשפחה האחרים, שאינם החייב עצמו", כותב בנקל.

בבקשה שהגיש מציין בנקל כי למשפחת פישמן "אחוזות יוקרה", כאשר כל אחת מתפרסת על פני 5 דונם. "למרות חובותיהם העצומים של פישמן והקבוצה, הם נותרו, באורח פלא, נקיים מכל שעבוד וזאת, למרות שבהערכה זהירה, ערכם הכולל מסתכם בעשרות רבות ואף למעלה מכך של מיליוני שקלים. יחד עם זאת, מהצעת הסדר הנושים שהגיש פישמן בחודש שעבר, בולטת העובדה, כי אף לא אחד מהנכסים הנזכרים כלולים בהסדר המוצע", כותב בנקל. עוד הוא מציין כי לטעמו גם נכסים הרשומים על שם ילדיו של פישמן צריכים לשמש מקור להחזר החוב: "על הנכסים השייכים, כביכול, לבני משפחת פישמן לשמש לכיסוי התחייבויות אליעזר פישמן גם מכח היותם חלק מקבוצת פישמן", הוא כותב.

נזכיר כי לפני כשבוע ביקש בנקל מביהמ"ש גם צו שימנע מרעייתו של פישמן טובה פישמן המונע ממנה לבצע עסקאות כלשהן בנכסיה שמעורכים ע"י בנקל בעשרות מיליוני שקלים לפחות. אלא שהפעם הצו עדיין לא ניתן, ודיון בנושא נקבע לשבוע הבא.

בחודש שעבר נתן השופט אורנשטיין צו לכינוס נכסיו של פישמן על רקע חובות עתק שצבר בהיקף של כ-5 מיליארד שקל לבנקים ולרשות המיסים. במסגרת מתן הצו, בנקל מונה למנהל מיוחד לכינוס נכסיו, והוא אמור להגיש דוח ראשון בנושא בשבוע הבא.