פרץ נוסטלגיה: שר האוצר כחלון מבקר בכפר הנוער הדסה נעורים

וגם: בעלי מניות ישרס מתנגדים לשיפור מדיניות התגמול; ואנטרופי מתנגדת למדיניות התגמול בסלע קפיטל

בריק כחלון ובן שמעון / צילום: ינאי אלפסי
בריק כחלון ובן שמעון / צילום: ינאי אלפסי

השר משה כחלון בפרץ נוסטלגיה

וגם: מי יודע מה עושה הטפסן באתר הבנייה?

לא רק על הרשעתו של אלאור אזריה דיבר השבוע שר האוצר משה כחלון. שבוע עמוס היה לשר, ובחלקו הגדול נוסטלגי.

אתמול (ד') הגיע כחלון לכפר הנוער הדסה נעורים, שם הופיע בפני תלמידים, כמו גם בפני שלמה אהרונישקי, לשעבר מפכ"ל המשטרה, יו"ר כפר הנוער; נתן ביטון, המנכ"ל ופורום אגודת הידידים של הכפר.

עבור כחלון מדובר היה באירוע נוסטלגי משהו, מאחר שהוא עצמו למד במקום בנעוריו. הוא הסביר לנוכחים כי "למדתי מסגרות ולכן אני יודע היום לרתך דברים בפוליטיקה". כחלון הישיר מבט לעיני תלמידים ואמר: "תראו מה יצא ממני - שר האוצר של מדינת ישראל. לא בטוח שביבי ירצה עוד בוגרים שיצאו מכאן בתפקידים בכירים בפוליטיקה".

יום קודם לכן הגיע כחלון לאולם הסטוקו בתל-אביב, שם התקיים אירוע ההכרזה על הקמת מועצת המנהלים של ענף הבנייה, אותו יזם רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ. גם שם נזכר כחלון בעברו, וסיפר לקהל המאזינים כי אביו שימש כטפסן באתרי בנייה, כלומר מי שמתמחה בבניית השלד. הוא נזכר כיצד היה לוקח אותו עמו לעבודה, שם נהג ללטף את העמודים כדי לבדוק אם הם ישרים. "אני לא אספר לכם כמו מה הוא ליטף את העמודים", חייך שר האוצר.

נכחו וחייכו: אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים; רונן גינצבורג, מנכ"ל דניה סיבוס; ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים; ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה; אורי דורי, יו"ר מכון התקנים; עופרה חדד, סמנכ"לית יורו ישראל; שאולי לוטן, מנכ"ל ובעלי לוינשטיין; עמיר שאלתיאל, יו"ר קבוצת אלדר; עו"ד יהודה רוה; ארנון פרידמן, מנכ"ל אשדר; שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים; ורד צרפתי, סמנכ"לית שמעון צרפתי; אבישי בן חיים, מנכ"ל רוטשטייין; ירון שורק, מנכ"ל אלקטרה מגורים; ואחרים.

בריק כחלון ובן שמעון / צילום: ינאי אלפסי
 בריק כחלון ובן שמעון / צילום: ינאי אלפסי

אז מה אם אני מפתח-תקווה

מי העניקו טיפול קוסמטי לאם המושבות?

השבוע הושק בפתח-תקווה הסניף החדש של רשת הדיסקאונט "גוד פארם". היזמים אוהד סנדלר ואדם פרידלר, אירחו במקום לא רק את יצחק ברוורמן, ראש העירייה, אלא גם את מי שהשקיע ברשת החדשה, רוג'ר גראס, בן למשפחת המיליונרים היהודית-אמריקאית, שמתגורר בתל-אביב, והגיע יחד עם בנו אריסון.

גראס פנה אל ברוורמן ושאל אותו לאיזו מפלגה הוא שייך. ברוורמן, שהבין שאולי כאן מוטב להיזהר בתשובה, ענה מיד: "אני לא שייך לאף אחד. אני מפתח-תקווה".

גראם ברוורמן ופרידלר / צילום:אורי סטרול
 גראם ברוורמן ופרידלר / צילום:אורי סטרול

לא מאושר 1: בעלי מניות ישרס התנגדו לשיפור מדיניות התגמול

בבקשות לעדכון התגמול: מענק שנתי של עד 3 משכורות למנכ"ל שי טאובר

בעלי מניות חברת הנדל"ן ישרס החליטו אתמול לא לאשר את מדיניות התגמול המעודכנת לנושאי משרה בחברה שהיא ביקשה להעביר, הנוגעת גם לבעל השליטה שלמה איזנברג, המכהן כמנהל העסקים הראשי שלה בהיקף משרה של 65%. עלות העסקת איזנברג בישרס ב-2015 עמדה על 4.3 מיליון שקל.

מפרטי ההצבעה עולה כי יותר מ-90% מבעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי באישור ההחלטה, הכוללים את מרבית הגופים המוסדיים המחזיקים במניות ומהווים כ-7.5% מסך בעלי המניות של ישרס, הצביעו נגד החלטה זו.

בזימון לקראת האסיפה ציינו בישרס כי במועד אישור מדיניות התגמול, תנאי כהונת נושאי המשרה בחברה אינם חורגים ממדיניות התגמול המוצעת, למעט הנושא הנוגע לסיום העסקתו האפשרית של איזנברג בחברה, שכעת מבקשים לעדכן. עוד ציינו בישרס כי מרבית השינויים שמבקשת החברה לאשר, "נובעים מהטמעת התמורות החקיקתיות וההסדרים השונים המאפשרים הקלות ועדכונים במדיניות התגמול ובתנאי כהונה והעסקה של נושאי משרה שמדיניות התגמול חלה עליהם".

לפי החברה, השינויים העיקריים במדיניות התגמול מבקשים לאפשר להעניק לנושאי המשרה הכפופים למנכ"ל החברה, שי טאובר, "את מלוא המענק בשיקול-דעת", לאשר למנכ"ל מענק שנתי של עד 3 משכורות "על-פי שיקול-דעת ועדת התגמול והדירקטוריון", ולאשר שינוי של עד 20% בתנאי כהונת נושא משרה ב-3 שנים על-ידי מנהל העסקים הראשי והמנכ"ל, ללא צורך אישור ועדת התגמול.

לא מאושר 2: אנטרופי מתנגדת למדיניות התגמול בסלע קפיטל

בשנת 2015 נהנתה הקרן מהיקף תגמול כולל של 16 מיליון שקל

עוד בענייני שכר - נודע כי חברת הייעוץ והמחקר אנטרופי מתנגדת למדיניות התגמול בקרן הריט סלע קפיטל, שדחתה בעקבות כך את מועד כינוס אסיפת בעלי מניותיה.


ההתנגדות של אנטרופי נובעת מכך שבסלע קפיטל מבקשים לאשר את מדיניות התגמול, ללא אישור הסכם הניהול של חברת הניהול על-ידי בעלי המניות, וכן משום שהתשלום לחברת הניהול גבוה בצורה ניכרת לעומת הממוצע בענף, ביחד להיקף הנכסים שבידה. סלע קפיטל, שהיו"ר שלה הוא שמואל סלבין, נהנתה ב-2015 מתגמולים שמנים בהיקף כולל של 16 מיליון שקל.

שמואל סלבין / צילום: איל יצהר
 שמואל סלבין / צילום: איל יצהר