נתניהו נחקר פעם נוספת; החשד: קיבל סיגרים מארנון מילצ'ן

(עדכון) - לאחר שנחקר השבוע במשך כ-3 שעות, שוטרי יאח"ה הגיעו בשנית למעונו של רה"מ ירושלים והמשיכו בחקירתו ■ החשדות: נתניהו קיבל מארנון מילצ'ן סיגרים במאות אלפי שקלים - וגם רעייתו קיבלה שמפניה יוקרתית

פרטים חדשים על חקירתו הנוספת של ראש הממשלה בנימין נתניהו: מפרטי החקירה עולה כי איש העסקים ארנון מילצ'ן סיפק לנתניהו במשך 7-8 שנים סיגרים בשווי של מאות אלפי שקלים.

מדובר בסיגרים שהוזמנו על-פי מפרט של נתניהו, "קוהיבה סיגלו 5", טרינידד, מונטה קריסטו. עלותו של כל סיגר הוא בין 100 ל-200 שקל. נתניהו מעשן בחודש סיגרים בשווי של 15-20 אלף שקל, שהם בערך 3-4 משכורות מינימום בישראל. כמו כן נטען כי מילצ'ן סיפק לשרה נתניהו שמפניה ורודה בשווי 300-400 שקל לבקבוק.

בסביבת נתניהו טוענים כי זו מתנה של חבר אישי לחבר אישי, ולא במסגרת תפקידו הציבורי. בסביבת נתניהו טוענים כי למילצ'ן היו וישנן מניות בערוץ 10, וכי נתניהו במשך שנים ניסה לסגור את ערוץ 10, ולכן דחו את הטענות.

לגבי "תיק 2000", במשטרה ובפרקליטות אומרים כי מדובר בתיק כבד מאוד, אותו תיק שהעיתונאי גידי וייץ ציטט קצין משטרה בכיר שאמר "תעמוד מתחת למשקוף כשהתיק יפול". היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלביט, אמר עליו בהודעה רשמית - בחודש האחרון נאספו ראיות ששינו את המצב.

בקרבת נתניהו אומרים כי הוא ישכנע את החוקרים בקלי-קלות שנפלה כאן טעות, ושהוא לא קיבל כספים, אך אם קיבל, הוא יוכיח כי לא מדובר ביותר מהלוואה.

אחרי שנחקר ביום שני במשך שעות בביתו בחשד לקבלת טובות הנאה, חוקרי המשטרה חזרו היום (ה') אחר-הצהריים לביתו של ראש הממשלה לחקירה נוספת. החוקרים אמורים להציג לנתניהו שאלות נוקבות ולעסוק גם הפעם בחשד לקבלת טובות הנאה באמצעות מתנות מאנשי עסקים - ולשאול את נתניהו על הקשר בינו לבין איש העסקים ומפיק הסרטים ארנון מילצ'ן.

 

החקירה צפויה להימשך שעות ספורות, לאור אילוצי לוח הזמנים של נתניהו, ועל כן החוקרים צפויים להחיל בשאלות קשות על סמך המידע הרב שנאסף בנושא עד כה.

על-פי הידוע בשלב הזה, החקירה הראשונה שהתקיימה בתחילת השבוע עסקה במה שהוגדר כחשדות הקלים יותר שמיוחסים לנתניהו - קבלת טובות הנאה משני אנשי עסקים. בסביבתו של ראש הממשלה אומרים כי לאחר החקירה נתניהו נראה ואף חש רגוע יותר.

בסביבתו של נתניהו הדגישו כי מדובר בשני אנשי עסקים שמוגדרים כחברים כבר שנים ארוכות, וכי סוג המתנות שעליהם מדברים המתנות הוא "זוטי-זוטות".