תדהר וסופרין השיקו את מגדל השחר: 57 קומות ב"גבעתיים סיטי"

לפני 4 שנים המחיר ההתחלתי לדירה בפרויקט עמד על 1.2 מיליון שקל ■ חוץ מהמגדל, הפרויקט כולל שני בנייני בוטיק בני 12 קומות ומנהרת מעבר באורך 400 מטר

מגדל השחר / צילום: אסף פינצ'וק
מגדל השחר / צילום: אסף פינצ'וק

הבוקר (ב') הציגו קבוצת תדהר וקבוצת סופרין את קומפלקס המגורים והעסקים החדש במתחם "גבעתיים סיטי" במשולש הערים גבעתיים, תל-אביב ורמת-גן, הכולל את מגדל "השחר" בן ה 57 קומות המשלב משרדים, מגורים ומסחר, שני בנייני בוטיק ומנהרה המחברת את רחוב שפע טל ורחוב ערבי נחל.

מדובר במגדל השלישי בגובהו בישראל (לאחר מגדל "עזריאלי שרונה" ומגדל "משה אביב"), והוא מתנשא לגובה 214 מטר. בסך-הכול כולל בבניין, שתוכנן על-ידי BLK (ברעלי לויצקי כסיף) ואמאב אדריכלים, 110,000 מ"ר בנויים. 55,000 מ"ר שווקו במסגרת קבוצת רכישה. 49,000 מ"ר מיועדים למשרדים, והם עד לקומה ה-38 (מתוכם 32,000 מ"ר נמכרו לכלל ביטוח), עוד 2,300 מ"ר למסחר, וב-14 הקומות העליונות יש 149 דירות.

לפני כ-5 שנים הקרקע בפרויקט כולו הייתה שייכת לחברת שטראוס ולחברת יורוקום ביחס של 2:1 לטובת שטראוס. בהסכם המכר חולקה התמורה, שהייתה בשלבים, כך שהקרקע למגדל הייתה שייכת לשטראוס, והתמורה לה עמדה על 190 מיליון שקל.

בנייני המגורים הנמוכים יותר נקראים "פרויקט גבעתיים מערב" וכוללים 136 דירות. סך שוויו של הפרויקט (המגדל ובנייני הבוטיק) עומד על כ-1.5 מיליארד שקל.

גיל גבע, יו"ר ומבעלי קבוצת תדהר, התגאה במהירות הביצוע של מגה-הפרויקט, שלדבריו סיומו הוקדם בלא פחות משנה מהמועד המתוכנן, והסביר כי "העובדה שניגשנו למכרז להקמת המנהרה תמורת כ-50 מיליון שקל, שהיא תנאי לקבלת טופס 4 לפרויקט (טופס איכלוס - א"ש), היה צעד חכם ביותר, מכיוון שהשגנו שליטה למרות שהרווח שלנו מהקמתה היה מינימלי. זאת מנהרה שאתה נכנס אליה בצד אחד ומרגיש במנהטן, ואז אתה מבין שאתה ברחוב שפע טל בצד השני".

לדבריו, "האצת הפרויקט באה עם חבירתה של חברת כלל ביטוח לרכישת 30 אלף מ"ר תמורת 30 מיליון שקל במגדל המשרדים, שהפכו אותה לשותפה". בהמשך חתמה כלל ביטוח על השכרת 12,000 מ"ר לחברת IBM לצורך הקמת מרכז פיתוח שיאוכלס בקרוב.

קלמן סופרין, יו"ר חברת סופרין, ציין כי "מגדל השחר הוא מופת בתחום הבנייה לגובה בשיטת השימושים המעורבים, שהולכת ותופסת תאוצה בישראל". לדבריו, "היזמות היא חלום, ובסופו הוא מתגשם".

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, שהגיע גם הוא לחנוכת הפרויקט ולגזירת סרט המנהרה, סיפר כי למרות האירוע המשמח זהו יום לא פשוט לעיר גבעתיים, ששכלה את סגן יעל יקותיאל אתמול (א') בפיגוע בירושלים. כמו כן, אחת הפצועות קשה בפיגוע גם היא תושבת העיר. 

מגדל השחר / צילום: אסף פינצ'וק
 מגדל השחר / צילום: אסף פינצ'וק

חברי הקבוצה כבר מממשים את הנכסים

זמן הבנייה המהיר לפרויקט הביא רווחים לא מעטים לא רק ליזמים אלא גם לרוכשי הדירות. מחירו של מ"ר למגורים לפני כ-4 שנים עמד על כ-22,000 אלף שקל למ"ר, ומחיר מ"ר משרדים על 9,000 שקל למ"ר.

מחיר הדירות הקטנות בפרויקט, אלה בנות ה-55 מ"ר עם מרפסת, עמד לפני כ-4 שנים על 1.2 מיליון שקל. לדברי גורמים בסביבת הבעלים, חלק ניכר מהרוכשים מעמידים את הדירות למכירה כבר כעת וגורפים רווח של 100% ויותר.  

הדירה היחידה שנותרה למכירה ישירה מהקבוצה היא דירת הפנטהאוז, שהיא הדירה הגבוהה בישראל. מדובר בטריפלקס בשטח כולל של כ-370 מ"ר, הכולל מרפסות בשטח של כ-170 מ"ר, מעלית פנימית ובריכת זרמים פרטית במפלס הגג.

תג המחיר של הפנטהאוז עומד על 19 מיליון שקל. מדובר במחיר נמוך יחסית למחיר השוק, אלא שהדירה נמכרת כמעטפת, והרוכש יידרש להשלים את עבודות הגמר בעצמו ולהיפרד תמורת זאת ממיליונים לא מעטים. 

לצפייה בסרטון על פרויקט מגדל השחר גבעתיים - מאבן-הפינה ועד האכלוס: 

https://youtu.be/oooNnyJbtEYhttps://youtu.be/oooNnyJbtEY