נעילה מעורבת בארה"ב; עונת הדוחות נפתחה הלילה

עונת הדוחות נפתחה הלילה עם דוחות יצרנית האלומיניום אלקואה ■ מייסד ויו"ר עליבאבא, ג'ק מא, ישתף פעולה עם ממשל טראמפ ■ ביום רביעי תתקיים מסיבת עיתונאים של הנשיא הנבחר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה מעורבת. במהלך המסחר רשם מדד הנאסד"ק רמות שיא היסטוריות, אך מדד הדאו ג'ונס התרחק מרף 20 אלף הנקודות. המשקיעים מתמקדים השבוע בשני אירועים מרכזיים: עונת הדוחות שנפתחת היום וכן מסיבת עיתונאים שייכנס ביום רביעי הנשיא הנבחר דונלד טראמפ.

 

הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע כי קיים "פגישה מעולה" עם מייסד ויו"ר ענקית המסחר המקוון עליבאבא , ג'ק מא. טראמפ אמר כי הוא ומא "יעשו דברים נפלאים", כשהכוונה היא לייצור משרות בארה"ב. מא הבהיר כי מיקודם של השניים הוא יצירת משרות בעסקים קטנים.

פיאט-קרייזלר זכתה לתשבוחות מהנשיא הנבחר סביב כוונותיה להשקיע סכום שנאמד, לפי טראמפ, בכמיליארד דולר בתשתיות ייצור רכב בארה"ב. המנייה (סימול: FCAU) עלתה במסחר.

מחיר הנפט  צנח על רקע חששות מתפוקת הנפט הגוברת בארה"ב, שעלולה להאפיל על השפעת קיצוצי התפוקה המתוכננים מצד המדינות החברות בקרטל אופ"ק.

המסחר במניית טבע נסגר בירידה זניחה, על רקע ההתרסקות המשמעותית שחוותה בשבוע שעבר - לאחר שהחברה סיפקה תחזיות מאכזבות לביצועיה הפיננסיים ב-2017. החברה הודיעה היום על השלמת מכירת נכסי ופעילות אקטביס בבריטניה ובאירלנד עבור 603 מיליון ליש"ט, לחברת הפארמה אינטאס.

המשקיעים מצפים לעונת הדוחות לרבעון הרביעי, כאשר על יריית הפתיחה אחראית ענקית האלומיניום אלקואה . בהמשך השבוע העונה תתפוס תאוצה עם פרסום התוצאות הכספיות של הבנקים הגדולים. בין היתר ידווחו במהלך השבוע: בלאקרוק , בנק אוף אמריקה  ו-JP מורגן צ'ייס.

לפי נתונים של חברת תומפסון-רויטרס, החברות הנסחרות במדד ה-S&P 500 צפויות להציג עלייה של כ-6.1% ברווחי הרבעון הרביעי, כאשר החברות בסקטור הפיננסי צפויות להציג זינוק חד יותר של עד כ-15.7% ברווחים. 

עם זאת, את ההצגה עשוי לגנוב השבוע הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, שייכנס ביום רביעי מסיבת עיתונאים, לראשונה מאז הבחירות. המשקיעים מצפים בדריכות לראות האם טראמפ ידבר על המדיניות הכלכלית שבכוונתו לנקוט, מדיניות שעליה מבוסס במדיה רבה הראלי העצום בשוקי המניות בחודשים האחרונים.

מניית מקדונלד'ס בלטה במסחר לאחר שהודיעה כי חתמה על עסקה למכירת הפעילות שלה בסין לקבוצת משקיעים בהובלת החברה הסינית Citic.