ח"כים ב"כולנו" מתוסכלים מהסחבת סביב איוש תיק הכלכלה

גורמים במפלגה מבקרים את האפשרות שאלי כהן יתמנה לשר, למרות מה שהם מפרשים כפזילה שלו לכיוון הליכוד - בשעה שהם נותרו נאמנים ■ עוד על הפרק: רוטציה בראשות הוועדות

משה כחלון / צילום: איתמר סיידא
משה כחלון / צילום: איתמר סיידא

הכעס והתסכול במפלגתו של שר האוצר והכלכלה, משה כחלון (כולנו), מגיעים היום (ב') לשיא חדש, על רקע עוד שמועות ופרסומים על הכוונה לכאורה של יו"ר המפלגה להפקיד את תיק הכלכלה בידי חבר הכנסת אלי כהן ולשדרג אותו למעמד של שר.

גורמים במפלגה הביעו בשיחות עם "גלובס" תרעומת על כך שדווקא כהן, שנחשב לכאורה כמי ש"פוזל" לעבר הליכוד, עשוי לשמש כשר, בשעה שחברי הכנסת שהפגינו נאמנות מוחלטת למפלגה ולעומד בראשה לא מקודמים. על פי אותם גורמים, כחלון נמנע מ"ניהול" העניינים הפרסונליים במפלגה מאז שנכווה מהנטישה המתוקשרת של השר לשעבר אבי גבאי שהיה ממייסדי המפלגה, אולם הדבר רק העמיק את התסכול.

בין חברי הכנסת שראו עצמם מתאימים לתפקיד שר הכלכלה נמנים בין היתר רועי פולקמן, רחל עזריה ואלי אלאלוף. בעבר דובר על האפשרות כי שר השיכון וחבר המפלגה יואב גלנט יקבל את תיק הכלכלה, אולם יחסיו הקרירים ממילא עם כחלון והעובדה שמשרד הכלכלה הצטמק לאחרונה עם החזרת תחום התעסוקה לידי משרד העבודה והרווחה, סגרו סופית את האפשרות הזו.

מלבד תיק הכלכלה, הח"כים של כולנו מצפים גם למימוש ההבטחות של כחלון בדבר קיום רוטציות על ראשות הוועדות - עזריה במקום אלאלוף בוועדת העבודה הרווחה והבריאות, ומירב בן ארי במקום ד"ר יפעת שאשא ביטון בוועדה לזכויות הילד.

כהן, שכבר לפני חודשים ארוכים ראה בעצמו מועמד לתפקיד שר השיכון במקרה שבו גלנט יעבור למשרד הכלכלה, משמש כיו"ר ועדת הרפורמות בכנסת. הוא אמנם ממוקם רק במקום ה-8 ברשימת המפלגה, אבל מזה תקופה מקדם את עצמו באופן פעיל גם בזירה הפוליטית וגם בזירה התקשורתית. לזכותו הוא זוקף שורה של רפורמות שהיו חשובות במיוחד לכחלון, שאותן הצליח להעביר בוועדת הרפורמות, בראשן הרפורמה בתחום האשראי (המלצות ועדת שטרום).

על פי הערכות, כחלון שקל לפתור את התסכול שצברו חברי מפלגתו באמצעות הותרת תיק הכלכלה בידיו תוך מינויו של כהן לתפקיד סגן שר הכלכלה עם סמכויות נרחבות מהרגיל, אולם ספק אם יש בכך כדי להשביע את כהן ובוודאי את היתר. גורמים במפלגה מתארים זאת כמלכוד: מחד כחלון לא אוהב את הקמפיין העצמי שמוביל כהן וגם לא את האפקט השלילי שהוא יוצר במפלגה, ומנגד הוא לא יכל להרשות לעצמו עזיבה מהדהדת של חבר כנסת נוסף.

דוברו של כחלון סירב להתייחס לסוגיה ואף לשאלה מדוע גם הפעם אין הוא ממנה לתפקיד אישה, למרות שורה של חברות כנסת מוכשרות במפלגה. הדובר הסתפק באמירה: "אנחנו לא מגיבים או מתייחסים לעיתונאים מושחתים" (זאת ככל הנראה כתגובה נוספת על חשיפת "גלובס" בעניין פעילותם של כחלון ואנשיו לקידום ענייניה של חברת התקשורת הוט).