קוואלקום ומיקרוסופט ישקיעו בפלטפורמת הסייבר Team8

מיזם הסייבר של מפקד 8200 לשעבר ויוצאי יחידה נוספים מקבל חיזוק משמעותי: בנוסף להשקעות החדשות, נחתם הסכם שיתוף-פעולה עם סיטיגרופ

Team8 / צילום: חנן גרינבלט
Team8 / צילום: חנן גרינבלט

קבוצת Team8, פלטפורמת מחקר וייזום סייבר שנוסדה ע"י נדב צפריר (לשעבר מפקד 8200), ישראל גרימברג (לשעבר מפקד מרכז הסייבר ב-8200) ולירן גרינברג (יזם ובוגר מרכז הסייבר של 8200), הודיעה היום (ב') על הצטרפותן של מיקרוסופט וקוואלקום לסבב גיוס ההון האסטרטגי של החברה (סכום ההשקעה לא פורסם).

בין משקיעי Team8 עד עתה נמנים יו"ר גוגל אריק שמידט וחברות שונות, ביניהן נוקיה, סיסקו ו-Mitsui.

כמו כן, הכריזה Team8 על הסכם שיתוף-פעולה אסטרטגי עם Citigroup. הקבוצה תשתף פעולה עם סיטי לקידום חדשנות באבטחת הסייבר באמצעות החלפה מתמדת של ידע ותובנות, כמו גם שיתוף-פעולה בתכנון, מחקר ועיצוב הטכנולוגיות העומדות מאחורי חברות הפורטפוליו של Team8 . בנוסף, Team8 תשתף פעולה באופן הדוק עם מרכז חדשנות הסייבר הגלובלי של Citigroup בתל אביב.

הקבוצה סיכמה את שנת הפעילות המסחרית הראשונה של חברות הפורטפוליו שלה עם מכירות של למעלה מ-90 מיליון שקל, לאחר שגייסה למעלה מ-350 מיליון שקל. הקבוצה מעסיקה כיום כ-180 עובדים (מרביתם בישראל), ומתכננת לגייס עוד כ-100 עובדים נוספים בשנה הקרובה.

צפריר, שמשמש כמנכ"ל החברה, דיבר על השלכות המהלכים האחרונים: "עם הצטרפותן של מיקרוסופט, קוואלקום וסיטי, ל-Team8 כיום שותפויות אסטרטגיות עם חברות הטכנולוגיה והתקשורת החזקות בעולם, נגישות לצוותי המחקר המתקדמים ביותר בתחומי הסייבר, מערכות ההפעלה, תשתיות התקשורת וה- IT, וכן ערוצי מכירה ופיתוח עסקי ייחודיים ללקוחות הגדולים בעולם, בארה״ב, אירופה ואסיה".

קווין לי, סגן נשיא ומנהל הגלובלי ב-Qualcomm Ventures, הגיב גם הוא: ״מכשירי המובייל מציעים שפע של נוחות ופונקציונליות (...)שפע זה מביא עמו גם איומים גדולים וסיכונים חדשים - בהם צריך לטפל באמצעות תכנון ועיצוב של טכנולוגיות המובייל בצורה מאובטחת. Team8 נמצאת בחוד החנית של אבטחת הסייבר בעולם ואנו בקוואלקום רואים הזדמנויות גדולות לשיתוף-פעולה עמה".

צ׳ארלס בלאונר, ראש אבטחת המידע הגלובלי של Citigroup, אמר: "שיתוף-הפעולה עם Team8 מעניק לנו ב-Citigroup גישה למחקר מגמות וחדשנות טכנולוגית בתחום, ובמקביל יעניק ל- Team8 מסגרת תומכת המאפשרת הבנת עומק של אתגרי אבטחת הסייבר בחברה גדולה כמו Citigroup".