דירקטוריון אלקטרה צריכה אישר רכישה עצמית של עד 60 מיליון שקל

אקסלנס ממליצה על מניית בעלת השליטה, אלקו: "לא הדביקה באופן מלא את העליות שחלו לאחרונה אצל החברות הבנות, בדגש על אלקטרה צריכה"

אקסלנסאחרי קפיצה שנתית של כ-130% בערכה של מניית אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ), ושל יותר מ-20% בשבוע המסחר החולף, בעקבות העסקה לרכישת חברת הסלולר גולן טלקום, אישר דירקטוריון אמ"צ תוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 60 מיליון שקל.

בדירקטוריון אלקטרה צריכה  ציינו, כי הרכישה תתבצע "מעת לעת במועדים ובהיקפים שונים, בהתאם לשיקול דעת הנהלת החברה ובהתאם להזדמנויות בשוק", והסבירו כי "מהלך של רכישה עצמית של מניות החברה מהווה הבעת אמון בחברה".

עוד סבורים שם כי לרכישה העצמית "לא תהיה כל השפעה לרעה על מצבה הכספי של החברה". בדירקטוריון אמ"צ, הנמצאת בשליטת קבוצת אלקו של משפחת זלקינד, הוסיפו כי "הרכישה העצמית עשויה להגדיל את התשואה למניה לטובת בעלי המניות של החברה".

בשבוע שעבר חתמה אמ"צ על הסכם לרכישת גולן טלקום תמורת 350 מיליון שקל (כפוף להתאמות), ובמקביל חתמה על הסכם איחוד רשתות עם סלקום לתקופה של 10 שנים, תמורת 210-220 מיליון שקל בשנה. 80 מיליון שקל מסכום הרכישה מתכננת אמ"צ לממן מהונה העצמי, ואת היתרה (כ-270 מיליון שקל), באמצעות מימון זר לטווח ארוך - כ-130 מיליון שקל מתוכו באמצעות הלוואה ל-10 שנים מסלקום, נוסף על הלוואה של 140 מיליון שקל מבנק ישראלי.

המומנטום החיובי בעסקי אמ"צ נמשך כבר כמה רבעונים, לאחר תקופה שלילית לא קצרה שעברה על עסקיה, אשר במהלכה רשמה הפסדים ניכרים, ובעקבותיה אימצה תוכנית התייעלות אגרסיבית. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2016, סך הכנסותיה של אמ"צ צמחו ב-11% ל-2.3 מיליארד שקל, ורווחיה לתקופה זו קפצו בכ-150% ל-97 מיליון שקל. אחרי העליות בשנה האחרונה מניית אמ"צ משקפת לחברה שווי המתקרב ל-1.4 מיליארד שקל.

אלקו מומלצת

המניה של בעלת השליטה באמ"צ, חברת אלקו , זכתה היום להמלצה חיובית מצד אקסלנס ברוקראז', המציינת כי היא "לא הדביקה באופן מלא את העליות שחלו לאחרונה באופן משוקלל אצל החברות הבנות, בדגש על אמ"צ". מניית אלקו נהנית מתקופת מסחר חיובית במיוחד, עם קפיצה שנתית של יותר מ-90% בשוויה. מניית אלקטרה טיפסה ב-44% בתקופה זו, ואילו מניית אלקטרה נדל"ן הסתפקה בעלייה שנתית של 4%.

באקסלנס, שם מעדיפים החזקה במניית אלקו על החזקה במניות החברות הבנות, מזהים בשווי הנוכחי אפסייד של 31%, ומציינים כי "גם אם נתחשב בכך שמדובר בחברות החזקות, מה שמצדיק פער מסוים, להערכתנו מדובר בפער גבוה עבור אלקו, המשקף הזדמנות השקעה".

עוד הוסיפו בעניינה, כי "יחס ה-LTV (יחס חוב לשווי נכסים א' ל') באלקו עומד על 4% בלבד, משמע - החברה האם מתנהלת ללא מינוף, מצב שונה מאוד משנים עברו, שבהן החברה הייתה מאוד ממונפת. פורטפוליו החברות, הפיזור והמינוף הנמוך מחזקים את המלצת החשיפה לאלקו על פני חברות הבנות".

ההערכה באקסלנס היא, כי בשנה הנוכחית עיקר המיקוד של אלקו "יהיה בהצלחת גולן טלקום תחת חברת אלקטרה צריכה, המהווה כ-35%".

באקסלנס מוסיפים, כי "הרציונל לעסקה כולל צפי להתחלת מכירת מכשירי סלולר, ולא רק שירותים, וכן חיסכון תפעולי הנובע מהצפי להכנסת עמדות המכירה של גולן תחת רצפת המכירה של אלקטרה צריכה".