ריווליס של קרן פימי רוכשת את ענקית ההשקיה יורודריפ

עסקת הרכישה תהפוך את ריווליס לחברת ההשקיה בטפטוף השנייה בגדולה בעולם ■ החברה לא פרסמה את הנתונים הפיננסים של העסקה אך הודיעה כי מדובר בעסקת מניות

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום

ריווליס השקיה, שנמצאת בבעלות קרן פימי, הודיעה היום (ד') על רכישת חברת ההשקיה יורודריפ, חברת ההשקיה הרביעית בגודלה בעולם. עסקת הרכישה תהפוך את ריווליס לחברת ההשקיה בטפטוף השנייה בגדולה בעולם. ריווליס לא פרסמה את הנתונים הפיננסים של העסקה וציינה כי מדובר בעסקת מניות.

עוד הודיעה החברה כי במסגרת העסקה פימי תשמור על שליטה ועל רוב בבעלות החברה. כמו כן, המטה העולמי של ריווליס ימוקם בגבת שבעמק יזרעאל וכל בעלי המניות הנוכחיים של שתי החברות - קרן פימי, קרן פיין אנד פארטנר האמריקאית והמשקיע ההודי - יישארו בעלי מניות בחברה המאוחדת.

גילון בק, היו"ר הנוכחי של ריווליס ושותף בכיר בקרן פימי, ישמש כיו"ר החברה המאוחדת ריצ'רד קלפהולץ, המנכ"ל הנוכחי, ימשיך בתפקידו כמנכ"ל החברה המאוחדת

לפי ההערכות של ריווליס, הכנסות החברה המאוחדת ב-2017 צפויות להסתכם ביותר מ-1.25 מיליארד שקל.

ריצ'רד קלפהולץ, מנכ"ל החברה , ציין: "אנו נרגשים מהאיחוד של שתי החברות המובילות בתחום המיקרו-השקיה. איחוד הכוחות ישרת היטב את הצרכים ההולכים וגדלים של שווקי ההשקיה ברחבי העולם. נוכל לאפשר ליותר חקלאים בעולם ליהנות מהחיסכון במים ומהיבולים הגדולים והאיכותיים יותר הנובעים משימוש בטכנולוגיות חקלאות מתקדמות. במובנים רבים, תחרותיות בשווקים שלנו מושגת על ידי גודל וזה בדיוק מה שהשגנו כאן. אני סמוך ובטוח כי השילוב של שתי החברות יאפשר צמיחה מהירה תוך ביסוס המעמד החזק של החברה בשווקים העולמיים. "

גילון בק, יו"ר החברה , סיכם: "צוות ההנהלה של ריווליס הוכיח יכולת הבראה ושינוי מגמה מרשימים בשנתיים וחצי האחרונות. כעת, בשיתוף עם הצוותים של החברה הנרכשת, ההנהלה תתמקד באתגר נוסף: מיזוג שתי החברות לחברה אחת גדולה, יעילה, מוכוונת שוק, צומחת ורווחית. יש לי ביטחון רב ביכולת להשיג את היעדים החדשים ואני מצפה לשיתוף פעולה פורה מאוד עם השותפים החדשים שלנו בדירקטוריון של החברה".