SimilarWeb במו"מ לגיוס 30 מ' ד' לפי שווי 350-300 מ' ד'

מפתחת הטכנולוגיה לניטור תנועת הגולשים ברשת, פנתה בנושא לקרנות פרייבט אקוויטי ■ לאחר הגיוס היא מתכננת לבצע הנפקה בשווי גבוה יותר

אור עופר  / צילום: איל יצהר
אור עופר / צילום: איל יצהר

חברת SimilarWeb, שמפתחת טכנולוגיה לניטור תנועת הגולשים באתרים ואפליקציות (ומגדירה עצמה "חברת הרייטינג של עולם הדיגיטל"), פנתה למספר קרנות פרייבט אקוויטי בישראל במטרה לגייס כ-30 מיליון דולר לפי שווי של 300-350 מיליון דולר אחרי הכסף. ב-2015 נבחרה SimilarWeb למקום השני בתחרות "הסטארט-אפ המבטיח" של "גלובס".

החברה הסבירה בפניותיה לקרנות מהן ביקשה לגייס, כי היא זקוקה להון נקודתית לשם השגת אבן דרך מסוימת תוך זמן קצר, ולאחר מכן היא מקווה לצאת להנפקה לפי שווי גבוה יותר.

ההנפקה נדחתה

המשקיעים הבולטים בחברה עד היום היו קבוצת המדיה הדרום אפריקאית Naspers והלורד היהודי-בריטי דיוויד אליאנס. החברה, שגייסה עד היום כ-90 מיליון דולר, מעסיקה כ-300 עובדים. בתחילת דרכה פיתחה החברה מערכת להשוואה בין אתרים, כדי שמפתחי אתרים יוכלו ללמוד זה מזה.

בשנת 2011 החלה לבחון גם את הטראפיק לאתרים וזהו היום תחום העיסוק העיקרי שלה.

לפני כשנה רכשה ב-10 מיליון דולר את הסטארט-אפ האמריקאי Quettra, אשר הוסיף למדידות הטראפיק גם אפיון של הדמוגרפיה ודפוסי השימוש של הגולשים. בעבר רכשה SimilarWeb שתי חברות נוספות בכמה מיליוני דולרים כל אחת, והצהירה לפני כשנה כי בכוונתה לבצע אחת בכל שנה.

את החברה ייסדו ניר כהן ואור עופר, המשמש כמנכ"ל. בראיונות שנערכו בעבר הזכיר עופר את 2016 כשנת יעד להנפקה, הן לאחר גיוס שביצעה החברה ב-2014 והן לאחר גיוס ב-2015. בסופו של דבר, לא בוצעה ההנפקה ב-2016, אך נראה כי החברה מסמנת את 2017 כיעד החדש להנפקה.