למרות התנגדות הציבור: 4 מיליון שקל למנכ"ל ספאנטק הפורש

כ-54% מבעלי מניות המיעוט בחברת הבדים הצביעו נגד תשלום המענק לגדעון קרסני ■ מניית החברה איבדה כ-30% מחודש אפריל 2016

גדעון קרסני / צילום: רון שטיינבלט
גדעון קרסני / צילום: רון שטיינבלט

דירקטוריון חברת הבדים הלא ארוגים ספאנטק  החליט בישיבה שקיים אתמול (ד') לאשר למנכ"ל הפורש של החברה, גדעון קרסני, מענק פרישה בהיקף של עד 4 מיליון שקל, וזאת למרות התנגדות בעלי מניות החברה למתן תגמול זה.

מדובר בסכום של 2.25 מיליון שקל שישולם לקרסני בתשלום אחד "לאחר קבלת האישורים הנדרשים בהתאם לחוק", וסכום נוסף תלוי ביצועי החברה עד סוף 2017, בהיקף של עד 1.75 מיליון שקל, שישולם בשני תשלומים. מסכום זה ינוכו כ-200 אלף שקל ששולמו לקרסני כמענק בגין תוצאות 2016.

בחברה, שנמצאת בשליטת היו"ר יחזקאל ניסן (באמצעות חברת ניסן  הבורסאית), הסבירו כי סעיף בחוק החברות מאפשר לדירקטוריון לאשר תנאי כהונה והעסקה של מנכ"ל "גם אם האסיפה הכללית התנגדה, ובלבד שוועדת התגמול ולאחריה הדירקטוריון החליטו זאת על יסוד נימוקים מפורטים ולאחר שדנו מחדש באישור העסקה, ובחנו בדיון כאמור, בין היתר, את התנגדות האסיפה הכללית".

באסיפה, שהתקיימה בחודש אוקטובר האחרון, הצביעו כ-54% מבעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי נגד תשלום המענק, המהווים כ-19% מכלל בעלי המניות.

בספאנטק מציינים היום כי בעלי המניות לא פירטו והסבירו את הסיבות בגינן לא אושר המענק ולכן "לא יכלו ועדת התגמול ודירקטוריון החברה לדון בסיבות להתנגדות האסיפה הכללית לאישור תשלום מענק הפרישה, והחליטו לאשר את תשלום מענק הפרישה".

דוחות שליליים, עוד מנכ"ל עזב

בין הנימוקים להחלטה המנוגדת לזו שהתקבלה באסיפה הכללית, מציינים בספאנטק כי "תרומתו הייחודית ורבת השנים של קרסני לחברה ומידת מחויבותו להצלחתה וצמיחתה במשך השנים הללו, הינן ייחודיות ויוצאות דופן ומצדיקות תנאי פרישה סבירים והולמים, אשר משקפים זאת באופן נאות".

עוד ציינו שם כי יותר מ-77% מכלל בעלי מניות ספאנטק, כולל ניסן, תמכו בתשלום המענק באסיפה הכללית. מענק זה, נציין, חורג מתנאי מדיניות התגמול של ספאנטק ובעניין זה מציינים בחברה כי הוא ראוי לו, "לאור ההשפעה והתרומה הרבה של קרסני לחברה, הן בשנות כהונתו והן לטווח הארוך ולאחר סיום כהונתו".

קרסני הודיע לפני שנה לספאנטק על כוונתו לסיים את תפקידו, ופרש לגמלאות כחודשיים לאחר מכן. את קרסני החליף בתפקיד מישל בן וייס למשך כמה חודשים - ועל רקע דוחות שליליים שהציגה החברה התפטר. מאז חודש אוקטובר, עומד בראשה שלמה (מומו) לירן.

ספאנטק עוסקת בייצור בדים לא ארוגים, המשמשים כחומר גלם בייצור מגבונים לחים לחברות בעלות מותגים בינלאומיים ולשוק המותגים הפרטיים.

היא נסחרת בבורסה בשווי של כ-880 מיליון שקל, אחרי שאיבדה כ-30% מערכה מאז חודש אפריל 2016, על רקע תוצאות כספיות חלשות שהציגה ברבעונים האחרונים.