רץ ברשת: הגילויים החדשים בפרשה שמסעירה את המדינה

מהתגובות המשעשעות והציניות להתפתחויות בפרשת נתניהו-מוזס, דרך הפיגוע הנורא בירושלים שהצית שיח גולשים נוקב - ועד הפיצוץ ברכב של מרגול שגרר גל של ממים יצירתיים במיוחד ■ צפו בתוכנית "מה ברשת"

מה ברשת, ביבי ונוני/ צילום: איור גיל גיבלי
מה ברשת, ביבי ונוני/ צילום: איור גיל גיבלי

 

השבוע היה שבוע קשה במיוחד בעקבות פיגוע הדריסה שהתרחש ביום ראשון בירושלים. זה לא חדש שאירועים מהסוג הזה מוציאים מאנשים הרבה כאב, תסכול, כעס ואפילו אלימות. האירוע גרר בעקבותיו 50 אלף שיחות ברשת.

על-פי חברת ויגו המתמחה בניתוח השיח החברתי ברשת, כשני שליש מהשיחות עסקו בדיווחים מהשטח ובעיקר בשיתוף של תמונות וסרטונים מהאירוע.

השליש הנותרים ניהלו דיון סוער לגבי התנהלות הצוערים באירוע - אם הם ברחו או לא ברחו מהאירוע, כשברקע ההשאלה האם לא בוצע ירי כלפי המחבל מהפחד לעלות למשפט, בדומה לאלאור אזריה.

הצוערת נועם קדר העלתה פוסט בתור מי שנכחה באירוע והעידה כי אין שום קשר לאזריה.

סגן מאיה פלד שנכחה באירוע קיבלה הרבה תשומת-לב - פעם אחת בגלל האומץ שהפגינה בעת האירוע, ופעם שנייה בזכות המראה שלה - כי מה זה משנה מה את עושה, מה שחשוב באמת הוא שאת נראית טוב.

ובהמשך לדיון,  חברת הכנסת נאוה בוקר, שהיא לא פחות מסגנית יושב-ראש הכנסת וחברת הכנסת מטעם הליכוד, צייצה בטוויטר ליריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו לשעבר: "תלך לחלק ממתקים בעזה יחד עם המחבלים". בהחלט התבטאות ראויה לחברת כנסת. 

גם בעולם לא נשארו אדישים לאירוע. בעיריית פריז דגל ישראל הואר כאות הזדהות עם קורבנות הטרור, אבל התמונה שבאמת אי-אפשר לשכוח היא התמונה שהעלה עמית סגל של שער ברנדנבורג בברלין, לפני שמונים שנה ואחרי הפיגוע. התמונה קיבלה כבר 27 אלף לייקים ו-7,800 מאות שיתופים. 

פרשת ביבי-נוני שהתפוצצה השבוע הסעירה את המדינה, את עולם התקשורת וכמובן גם את הרשת. הפרשה גרפה השבוע 12 אלף אזכורים. חלק מהגולשים מבולבלים ולא מבינים איך שני האויבים הללו שיתפו פעולה, חלק מאשימים את מוזס, חלק את נתניהו, ורבים גם מאשימים את שניהם.

הדף "שקרים של שמאלנים" העלה פוסט בנושא, אור רייכרט וינון מגל העלו שער של "ידיעות אחרונות", ורבים גם השוו את מה שחשפה הפרשה לתוכנית "בית הקלפים".

גם מלכת הזמר המזרחי שבה לכותרות השבוע. הפיצוץ ברכב של מרגול גרף השבוע כ-4,000 שיחות ברשת, כאשר מתוכן שני שליש מהגולשים בטוחים שמרגול מעורבת שוב בפלילים מסוכנים.

בהמשך לתמונה המפורסמת מברלין עם דגל ישראל, ג'ניה קיפניס העלה פוסט בנושא מרגול. גם הציור השבועי לילד של "ידיעות אחרונות" מיום שישי האחרון, שחייבים לציין עלה לפני הפיצוץ ברכב, עשה רעש ברשת, במיוחד בגלל הכיתוב "איפה מרגול?" עם ציור של רכב. צירוף מקרים או נבואה שמגשימה את עצמה? תבחרו בעצמכם. 

וכמובן, רבים העלו מהאוב את הקטע הבא על מרגול מ"ארץ נהדרת". 

אם אהבתם את התוכנית - שתפו, צייצו הגיבו. אנחנו נהיה כאן שוב בשבוע הבא.