סוריה מאשימה: ישראל תקפה שדה תעופה צבאי בקרבת דמשק

סוכנות הידיעות של המשטר דיווחה כי מטוסי חיל האוויר הישראלי אחראים לתקיפה, והצבא הזהיר את ישראל מ"השלכות התקיפה הבוטה"

מטוס F16  / צילום: רויטרס
מטוס F16 / צילום: רויטרס

סדרת פיצוצים נשמעה הלילה (ו') בקרבת שדה התעופה הצבאי אל-מאזה שבקרבת בירת סוריה, דמשק. על פי אתר המזוהה עם משטרו של הנשיא בשאר אסד כמה טילים נורו אל שטח השדה. בדיווח ברשת הטלוויזיה הממלכתית נמסר כי כמה אמבולנסים הוזעקו אל המקום, אך לא נמסר מידע נוסף.

סוכנות הידיעות של המשטר "סאנ"א" דיווחה כי מטוסים ישראליים תקפו את הבסיס בדמשק "כחלק מתמיכתם בארגוני הטרור ובניסיון לשפר להם את המוראל". צבא סוריה הודיע בהמשך כי על ישראל להיזהר מפני "השלכות התקיפה הבוטה" וכי "יגדע את ידיהם של האחראים לה". על פי הודעת הצבא הטילים נורו משטח ישראל, מעל אגם הכנרת ונחתו בשטח הבסיס. לא נמסר על נפגעים בתקיפה אך צוין כי במקום פרצה שריפה בעקבותיה.

שכונת אל-מאזה נמצאת בדרום-מערב עיר הבירה הסורית. שדה התעופה נחשב בעבר למרכזי בעיר עד שנפתח נמל התעופה הבינלאומי ב דמשק . עד לשנות ה-2000 היה בשכונה גם בית כלא ידוע לשמצה. כיום נמצאות בשכונה אוניברסיטת דמשק ושגרירויות זרות רבות.

בתחילת דצמבר הותקף השדה במהלך שיוחס אז בידי המשטר הסורי לישראל. סוכנות סאנ"א דיווחה אז מפי גורם בכיר בצבא אסד כי המתקפה, שלא גרמה לפצועים, בוצעה על ידי טילי קרקע-קרקע ששיגרה ישראל מהר אביטל שברמת הגולן. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה , דיווחה זמן קצר לפני כן כי כלי טיס ישראליים תקפו את המקום מהמרחב האווירי של לבנון.

בסוף נובמבר נערכה תקיפה נוספת על אדמת סוריה שייחס המשטר לישראל. אז הותקפו מחסן נשק בחטיבה 38, השייכת לדיביזיה הרביעית בצבא הסורי, שנמצא באזור א-סבורה שליד דמשק, וכן שיירת כלי רכב השייכת לחיזבאללה בסמוך לכביש דמשק-ביירות. על פי דיווח ברשת הטלוויזיה הממלכתית במדינה את התקיפה ביצעו מטוסים של חיל האוויר הישראלי.