צפו: רכב חשמלי חדש של פולקסווגן מעורר הדים בעולם

הצצה למכונית הקונספט החדשה של פולקסוואגן שנחשפה השבוע ועוצבה בהשראת אחד הדגמים האייקונים ביותר של המותג: מיועד ל-7 נוסעים ומציג טווח נסיעה של כ-600 ק"מ וסוללה שניתן להטעין בתוך 30 דקות

מכוניות חשמליות נמצאות כרגע במרכז תשומת-הלב של פולקסווגן, המנסה להשתקם מהפגיעה במוניטין כתוצאה מפרשת זיוף נתוני פליטת המזהמים שעלה לה בקנסות של מיליארדי דולרים. לרגל מתיחת הפנים החשמלית, פולקסווגן הציגה גרסה מודרנית, חשמלית, של המיקרובוס, הוואן האיקוני שלה.

מכונית הקונספט, המכונה I.D. Buzz, יכולה להסיע עד 7 נוסעים, כולל הנהג, והיא מעוצבת כך שניתן לקפל את כל המושבים האחוריים על-מנת ליצור תא מטען ענקי.

כיאה לטרנד העכשווי, הבאזז מתוכננת להיות מכונית אוטונומית המבוססת על מערכת של רדארים, סנסורים ומצלמות שיוכלו לסרוק את השטח והכביש ולאפשר לנהג לעבור למצב של נהיגה אוטומטית לחלוטין.

למיקרובוס החשמלי יהיה טווח נסיעה של כ-600 ק"מ, כאשר את הסוללה ניתן יהיה להטעין בתוך 30 דקות לרמה של 80%. ה- I.D. Buzz היא חלק מאסטרטגיה של מכירת מכוניות המבוססות על טכנולוגיית הנעה חשמלית החל מ-2020, עם יעד של מכירת מיליון מכוניות עם אפס פליטות מזהמות עד 2025.

בשנות ה-60 זכה המיקרובוס המקורי של פולקסווגן להצלחה בקרב דור ילדי הפרחים. ייצורו, שנמשך רק בברזיל, הופסק לחלוטין ב-2013 .