רייטינג שבועי: "הכוכב הבא" דחק את "The Voice" מראש הטבלה

האודישנים ב"The Voice" הסתיימו, והרייטינג של ריאליטי המוזיקה של זכיינית ערוץ 2 רשת מתכווץ ■ הנהנית העיקרית היא קשת - עם 4 משדרים בחמישייה הפותחת בטבלה השבועית

בשבוע שעבר תהינו, לנוכח המספרים המרשימים שהציגה עד כה "The Voice", אם תוכל לשמור על נתוני רייטינג דומים גם לאחר סיום שלב האודישנים. השבוע הגיעה התשובה, בדמות היחלשות משמעותית בתוצאותיה. ריאליטי המוזיקה של זכיינית ערוץ 2 רשת ששודר ביום רביעי הסתפק ב-30.8% ומדורג שלישי בטבלה (מקום שני בדירוג השבועי לפי כלל האוכלוסייה); ואילו התוכנית ששודרה אמש (מוצ"ש) ירדה מתחת לרף ה-30% והסתפקה ב-28.2% ובמקום השישי בטבלה.

מי שנהנית מהמצב היא כמובן קשת, שמכניסה 4 תוכניות לטבלה השבועית, כולן בחצי העליון: בראש הרשימה ריאליטי המוזיקה "הכוכב הבא", ששודר ביום שני עם נתון גבוה של 34.7%. שני משדרי "האח הגדול" ממשיכים לשמור על נתונים דומים לשבועות האחרונים, מה שמאפשר להם להתמקם במקומות השני והרביעי, ובמקום החמישי מצליחה להשתלב תוכנית התחקירים "עובדה". הראיון שערכה אילנה דיין עם נשיא ארה"ב ברק אובמה מקפיץ אותה לנתון של 28.8% - שיא מאז יוני 2015, אז שודר הראיון הקודם של דיין עם אובמה (שזכה לרייטינג של 31.6%).

רשת מצליחה להכניס רק תוכנית נוספת אחת לעשירייה: פרק הסיום של "לצבי יש בעיה", שככל הנראה בהשפעת ירידת הרייטינג של "The Voice", מציג גם הוא נתון נמוך יחסית. הממוצע העונתי שמציגה התוכנית עומד, לפי נתוני רשת, על נתון נאה של 21.7%.

בערוץ 10 שלוש תוכניות שאינן חדשותיות מצליחות לחצות את רף ה-10%: "אהרוני וגידי" מתאוששת מהשבוע הקודם החלש וחוזרת עם 12.1%, "גב האומה" עם 10.4%, ובאופן מעט מפתיע גם שידור חוזר של "לעוף על המיליון" עם 10.2%.

ומה קורה בזירת מהדורות החדשות בסוף השבוע? "שישי" עם אילה חסון בערוץ 10 מצליחה זה השבוע השני להגיע לנתון של 10%, ובהשוואה לשבוע שעבר גם לצמצם מעט את הפער מ"אולפן שישי" של חדשות 2, שמסתפקת ב-15.2% (מול 15.9% לפני שבוע). "המגזין" שמשודר בערוץ 10 בהגשת אושרת קוטלר שומר על כוחו עם נתון גבוה יחסית של 11.5%. ממול, "חדשות סוף השבוע" בהגשת דנה ויס בערוץ 2 השיגה 21.2%, אחרי שבשבוע שלפני כן הגיעה לשיא של יותר משנתיים עם 26.9%.

רייטינג 15.1.17
 רייטינג 15.1.17