איפה נפגשו חמי פרס, עו"ד רוית דום עיני ואלונה ברקת?

מנהלי חברות היי-טק ואנשי עסקים וממשל באו לעשות כבוד ליזמים צעירים באירוע של רשת עמל ■ וגם: נגה קנז נפרדת מרוסאריו קפיטל - אבל לא משוק ההון  

מי עושה שינוי - ומי שותה שמפניה?

מנהלי חברות היי-טק ואנשי עסקים וממשל באו לעשות כבוד ליזמים צעירים באירוע של רשת עמל

אתמול (א') נערך במרכז פרס לשלום ביפו אירוע היזמות והחדשנות של קבוצת עמל, שכלל בשיאו את גמר תחרות היזמות הארצית למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

עו"ד רוית דום עיני, מנכ"לית רשת עמל, הכריזה בפתח האירוע כי מעתה תיקרא התחרות על שמו של הנשיא התשיעי שמעון פרס. באירוע גם נכח בנו של פרס, חמי פרס - שותף מייסד של קרן ההון סיכון פיטנגו, המכהן גם כיו"ר מרכז פרס.

העיתונאית אורלי וילנאי, שהנחתה את האירוע, אמרה כי "זה כיף שילדים הם שעושים את השינוי - במקום אלה שצריכים לעשות את זה, אבל שותים שמפניה ומעשנים סיגרים במקום".

עוד השתתפו באירוע שערכה קבוצת עמל: אלישע ינאי, יו"ר איגוד תעשיית האלקטרוניקה והתוכנה; יוסי מיוחס, סגן נשיא ומנכ"ל מארוול ישראל; אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות; עימאד תלחמי, יו"ר באבקום סנטרס; אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל; אורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת בחברת החשמל; ד"ר נורית הראל, יו"רית משותפת בקבוצת ד"ר פישר; אלונה ברקת, בעלת מועדון הכדורגל הפועל באר-שבע; רונה רמון; פרופ' דינה לבל; ד"ר גיא רוטקופף, מנכ"ל איגוד חברות הביטוח; יונה ברטל, מנכ"לית חוג ידידי פרס לחדשנות ויזמות; אפרת דודבני, מנכ"לית בית פרס לחדשנות ויזמות; מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך; ואורחים נוספים.

אלונה ברקת רוית דום עיני וחמי פרס / צילום: רפי דלויה
 אלונה ברקת רוית דום עיני וחמי פרס / צילום: רפי דלויה

רוני בר-און שולח עקיצה לרשות ניירות ערך

בכנס לפתיחת שנת המשפט הפגין שר האוצר לשעבר, בין השאר, את בקיאותו במשנה אבות

בשבוע שעבר ערך משרד עורכי הדין אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות', יחד עם ארגון היועצים המשפטיים, כנס שהוקדש לפתיחת שנת המשפט.

אחד האורחים בכנס, שהתקיים בבורסה לניירות ערך, היה עו"ד רוני בר-און, שר האוצר לשעבר. כשעו"ד צבי אגמון דיבר על הגידול בהגשת תביעות נגזרות, לא יכול היה בר-און שלא להתייחס לדברים. "מה שקורה היום בשוק ההון מזכיר לי את הבדיחה על אחד שנשר מקורס טייס והלך לנ"מ ואמר: 'אם אני לא טס, אף אחד לא יטוס'", אמר בר-און, והסביר את הנמשל בכך ש"זה אולי מה שעושה הרגולציה היום לשוק ההון".

הוא הוסיף כי "שוק ההון לא יכול להיות ג'ונגל", ואף גילה בקיאות במשנה אבות כשאמר: "אלמלא מוראה של מלכות, איש את רעהו חיים בלעהו". והדרש, לדברי בר-און: "צריך רגולציה. אבל מי שמנסה לפעול באינקובטור שהרגולציה מנסה לייצר -המציאות טופחת על פניו".

"הייתי בסך-הכול עשור בכנסת", אמר בר-און למשתתפי הכנס. "אולי זה נראה לכם יותר, כי עשיתי רעש, אבל זה הכול".

בחטיבה העסקית של בנק הפועלים מחליפים כובעים

הנהלת הבנק אישרה השבוע סבב מינויים באגף המסחרי של החטיבה העסקית

הנהלת בנק הפועלים אישרה השבוע סבב מינויים באגף המסחרי של החטיבה העסקית בבנק. לפי הודעת הבנק, המינויים מתבצעים "במסגרת התוכנית האסטרטגית של הבנק להעמיק את פעילותו בקרב לקוחות מסחריים שנמצאים בשלבי צמיחה ולהגדיל את מעטפת השירותים המוצעת ללקוחות אלה".

במסגרת סבב המינויים, מונה אריק כהן למנהל המרכזים החדשים ללקוחות בצמיחה באגף המסחרי. כהן (52) שימש בשנתיים האחרונות מנהל מרכז עסקים דרום באגף המסחרי, והוא עובד בבנק הפועלים 26 שנים.

מיכל דן (43) מונתה למנהלת מרכז עסקים תל-אביב. דן תחליף בתפקיד את אילן פרץ, שמונה למנהל אגף אשראי קמעוני ומשכנתאות בחטיבה הקמעונאית. דן עובדת בבנק הפועלים 18 שנה, ובתפקידה האחרון ניהלה את מרכז עסקים המרכז.

רועי חיינר (46) ימונה למנהל מרכז עסקים השרון. הוא יחליף בתפקיד זה את בועז דן (54), שימונה למנהל מרכז עסקים דרום במקום אריק כהן. חיינר ניהל בתפקידו האחרון את מרכז עסקים ירושלים, ודן ניהל בתפקידו האחרון את מרכז עסקים השרון.

יגאל בינדס (54) ימונה למנהל מרכז עסקים ירושלים במקום חיינר. בינדס שימש בתפקידו האחרון כעוזר אישי למנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו. 

אריק כהן/ צילום: בנק הפועלים
 אריק כהן/ צילום: בנק הפועלים

נגה קנז נפרדת מרוסאריו קפיטל - אבל לא משוק ההון

אחרי 10 שנים כשותפה וסגנית יו"ר, עוזבת קנז את חברת החיתום וההשקעות - ומוכרת את מניותיה לשותפיה בחברה

נגה קנז, שותפה וסגנית יו"ר בחברת החיתום וההשקעות רוסאריו קפיטל, הודיעה שלשום על פרישתה מהחברה ויציאתה לדרך עצמאית. עם סיום העסקתה, קנז תמכור את מניותיה ברוסאריו (12%) לבעל השליטה ויו"ר החברה, ראובן אבלגון (52%), ולמנכ"ל החברה, ליאור פייס, שמחזיק אף הוא בכ-12% מהחברה באמצעות החברה הפרטית OIP ייעוץ.

רוסאריו קפיטל הוקמה על-ידי אבלגון ב-2003, וב-2007 הצטרפה אליו קנז כמנכ"לית ושותפה. קנז כיהנה במשך 6 שנים כמנכ"לית רוסאריו, ולאחריהן מונתה לסגנית יו"ר.

קנז (50), ילידת קיבוץ גן שמואל, היא בעלת ניסיון של יותר מ-20 שנה בשוק ההון המקומי. היא התחילה את פעילותה בתחום בניהול השקעות ושיווק מוצרים פיננסיים במגדל שוקי הון. ממגדל עברה קנז לבית ההשקעות דש - ולאחר מכן הצטרפה לחברה של אבלגון. בראיון למגזין G לפני כשבועיים אמרה קנז, בין השאר: "יש לי תיק הישרדות על הגב, שמוכן לכל צרה".

קנז לא נפרדת באופן מוחלט משוק ההון, ותמשיך לכהן כדירקטורית חיצונית בחברת הנדל"ן המניב גזית גלוב - תפקיד שאליו מונתה במהלך 2008. ב-2015 נהנתה קנז מתגמולים בהיקף של 463 אלף שקל עבור תפקיד זה.

רוסאריו קפיטל, הפועלת בתחום ההנפקות הציבוריות והפרטיות, נחשבת לחברת בוטיק ואינה חלק מקבוצת פיננסים גדולה, אבל בנק מזרחי-טפחות שותף בהחזקות בה (כ-20%). בסיכום 2016 הובילה רוסאריו הנפקות בהיקף של 7.5 מיליארד שקל - והיא חברת החיתום השלישית בגודלה בשוק המקומי, אחרי פועלים אי.בי.אי ולאומי פרטנרס.

קנז מסרה: "רוסאריו קפיטל היא משפחה עבורי. זכיתי לשותפים מדהימים, ואני גאה על ההישגים שלנו בעשור האחרון. בעקבות תחושת מיצוי מתחום שוק ההון החלטתי לפנות לאתגרים חדשים ולהמשיך לשתף פעולה עם חבריי מבחוץ".

אבלגון מסר: "אני מודה לנגה על שותפות וחברות ארוכה ופורייה, ומעריך את תרומתה להתפתחותה של החברה. אני מאמין ביכולותיה ומשוכנע שנשתף פעולה בדרכה החדשה".

נגה קנז/ צילום: תמר מצפי
 נגה קנז/ צילום: תמר מצפי