גוף התאורה שיאתר חניה ויחבר אתכם לאינטרנט האלחוטי

כאן בישראל, בקיבוץ געש, מפתחים את גופי התאורה של העתיד, שאמורים להיות חלק מפתרון העיר החכמה - והם יודעים לעשות עוד המון דברים חוץ מרק לתת אור ■ הם מצוידים גם במצלמה שתוכל לשמש לאיתור מקומות חניה, לתת התראות על פחי זבל מלאים ומאפשרים חיבור של אינטרנט אלחוטי

מחוץ לקופסא, לד תאורת רחוב / צילום:שאטרסטוק
מחוץ לקופסא, לד תאורת רחוב / צילום:שאטרסטוק

הצפיפות בערים בעולם נמצאת בצמיחה מתמדת, ומחייבת ניהול חכם יותר של העיר. חברת געש תאורה הציגה בכנס ערים חכמות בברצלונה שהתקיים לא מכבר את "אפולו", גוף תאורה חכם ומעוצב, המבוסס על טכנולוגיית LED ומיועד לספק מענה חסכוני ועדכני לדרישות המגוונות בתכנון העיר החכמה והמודרנית.

הפיתוח של אפולו נבע מהתובנה כי עמודי תאורה וגופי תאורה מהווים שטח נדל"ני יקר באזורים אורבניים, והוא יכול לשמש למגוון יישומים נוספים מעבר לפונקציה הבסיסית לשמה נועדו מלכתחילה כלומר לספק אור בשעות החשיכה.

גופי התאורה מצויידים גם במצלמה שתוכל לשמש לאיתור מקומות חניה, לתת התראות על פחי זבל מלאים ועוד שימושים רבים נוספים, חיישנים למדידת זיהום אוויר ולניטור התנועה והם גם מאפשרים חיבור של אינטרנט אלחוטי.

אפולו הוא למעשה גוף התאורה היחיד בעולם שפרוטוקול התקשורת שלו מבוסס Wi-Fi, באמצעותו ניתן לתקשר בענן עם מרכז השליטה והבקרה העירוני, להפעיל ולשלוט בגופי התאורה באמצעות אפליקציה מיד עם ההתקנה.

ניתן גם להתקין אותו כגוף תאורה חסכוני רגיל לחלוטין, ללא תשתיות עיר חכמה, ואז לבצע אקטיבציה כשיתרחש מעבר לעיר חכמה.