ברן דיווחה על פניות לביצוע השקעה בחברה - והמניה זינקה

חברת ההנדסה נסחרת בשווי של 70 מיליון שקל, לאחר שאיבדה בתוך 3 שנים יותר מ-60% מערכה ■ בתשעת החודשים הראשונים של 2016 נרשמה צמיחה של כ-30% בהכנסות

חברת ההנדסה ברן עדכנה אמש (ב') על "פניות ראשוניות ולא מחייבות מצד גורמים שונים המגלים התעניינות בהשקעה בחברה", שבעקבותיהן הוסמכה ההנהלה לבחון אפשרות של הכנסת משקיע חדש לחברה.

זאת, לפי הודעתה של קבוצת ברן, כדי "לגוון ולחזק את צורכי החברה ואת אפשרויות החברה וחברות הבת שלה מבחינה אסטרטגית ופיננסית, בין היתר, לצורך הרחבת פעילותן בביצוע פרויקטים קיימים ופוטנציאליים". בעלי השליטה הנוכחיים בברן הם אלכסנדר נסיס והיו"ר מאיר דור.

מניית ברן  הגיבה היום (ג') לדיווח בעליות שקיזזו חלקית את המגמה השלילית שנרשמה בה בשנה האחרונה, המסתכמת כעת בירידה של כ-15% - מה שמשקף לברן שווי של כ-70 מיליון שקל. בתוך שלוש שנים איבדה המניה יותר מ-60% מערכה. נזכיר כי ב-2012 ניסה נסיס, ללא הצלחה, למחוק את מניות ברן מהמסחר באמצעות הצעת רכש לבעלי מניות המיעוט, ששיקפה לברן שווי של קרוב ל-250 מיליון שקל - פי 3.5 משווייה הנוכחי.

ככל הנראה, הכנסת משקיע חדש, אם תצא לפועל, תתבצע באמצעות הזרמת הון לברן, שתוכל לסייע לה להמשיך באסטרטגיית הפעילות החדשה שלה - להתמקד בפרויקטים בהיקפים גדולים, בעיקר בתחומי המים והחקלאות מחוץ לישראל.

ברן חוותה בשנים האחרונות תקופה עסקית מאתגרת, בעיקר בהשפעת פעילותה בישראל בפרויקטים שנעצרו או בוטלו והסבו לה נזקים. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2016, החברה המשיכה להציג הפסדים משמעותיים, שהצטברו ל-20 מיליון שקל, המצטרפים להפסדים בסך 105 מיליון שקל שהצטברו בשלוש השנים הקודמות (2013-2015).

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 נרשמה צמיחה של כ-30% בהכנסות ברן, שהסתכמו ב-435 מיליון שקל, בעיקר בזכות הפעילות בישראל. בדוחותיה האחרונים ציינה ברן כי היא ממשיכה בתהליך הקטנת העלויות השוטפות, הכולל, בין היתר, "התייעלות, מיזוג תפקידים ומטות, הגדרות וחידוד נהלים, שחרור עובדים - לרבות במשרות בכירות, ביטול מינהלות ועוד".

בהתייחסות לשוק המקומי, ציינו בברן כי "נמשכת החולשה בענפי הפעילות", וזאת בשל "מיעוט ההשקעות והיזמות בתחומי התעשייה והפיתוח התשתיתי (תקשורת, גז, אנרגיה ועוד)". נוסף על כך, ציינו כי "הקבוצה פועלת הן בישראל והן מחוץ לישראל לשם השגת התקדמות חיובית בהיתכנות יציאה לפועל של כמה פרויקטים בהיקף משמעותי. רוסיה היא מדינת היעד הראשונה במסגרת פיתוח עסקי זה".

בסוף נובמבר דיווחה ברן כי חתמה על מזכר הבנות עם חברה תעשייתית לפרויקט בהיקף של 180 מיליון דולר ברוסיה, שבמסגרתו תקים מפעל תעשייתי. בחודש שעבר עדכנה החברה כי היא ממשיכה במשא ומתן בעניין זה, וכן כי חתמה על הסכם לביצוע שיקום מתקן תעשייתי בדרום הארץ בהיקף של כ-180 מיליון שקל.

ברן עוסקת במגוון פעילויות הקשורות למתן שירותים ופתרונות הנדסיים וניהוליים בפרויקטים בתחומי תכנון, הנדסה, תקשורת, תחבורה, אנרגיה ופיתוח, טיפול במים ובאשפה והולכת מים. בסוף 2015 העסיקה החברה 1,120 עובדים.

מניית ברן
 מניית ברן