חברות הנדל"ן אפי קפיטל ועמרם אברם מקימות חברת ביצוע

יקימו חברת ביצוע בשם "אופק חופים ביצוע" כדי להתמודד עם הקשיים בענף ■ שתי החברות ניסו יחד להתמודד על רכישת אורתם סהר, איתה שיתפה אפי קפיטל פעולה בשני פרויקטים

פרויקט אקווה בחדרה / צילום: Skyview
פרויקט אקווה בחדרה / צילום: Skyview

הישרדות? המציאות הקשה של ענף הנדל"ן, בדגש על ענף הביצוע, מביאה לשיתופי פעולה הכרחיים בין החברות. חברת אפי קפיטל וחברת עמרם אברהם מקימות יחד חברת בת לביצוע פרויקטים ששמה אופק חופים ביצוע בע"מ, כך נודע ל"גלובס".

בשלב ראשון תבצע החברה 700 יח"ד בפרויקטים של החברה: אקווה בחדרה, מחיר למשתכן בקרית מוצקין, קרית גת וגדרה, וכן בפרויקט השמורה בראש העין של אפי קפיטל.
שיתוף פעולה זה נוצר לאחר ששתי החברות הרגישו על בשרם את התרסקות ענף הביצוע. לאפי קפיטל ולאורתם סהר היתה פעילות משותפת במסגרת התוכניות הממשלתיות מחיר מטרה ומחיר למשתכן. 

כעת, אפי קפיטל מקדמת הקמת פרויקט של 339 דירות במסגרת תכנית מחיר למשתכן בקריית מוצקין, ופרויקט של 276 דירות בראש העין, מתוכן 166 במסגרת מחיר מטרה. חברת עמרם אברם שיתפה פעולה עם חברת צ.לנדאו שקרסה בפרויקט אקווה בחדרה.

רועי אוליניק, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אפי קפיטל אמר כי "ענף הביצוע הפך להיות מאתגר. אנו חשופים לנפילות של קבלני ביצוע, וראינו זאת למשל במקרים של אורתם סהר וצ. לנדאו. בנוסף, מיעוט השחקנים מביא לעליית מחירים והקשחת התנאים אצל חברות הביצוע האיתנות יותר. המציאות הזו הביאה אותנו לחפש פתרון שיאפשר לנו לקדם את הפרויקטים שלנו כמתוכנן וללא תלות בגורם חיצוני. העובדה כי לשתי החברות ניסיון משותף ומוצלח רב שנים, וכי לעמרם אברהם יש כבר זרוע ביצועית, עמדה בבסיס ההחלטה להקים את החברה הזו. החברה צפויה לבצע 1,500 יחידות בתוך שנה".

חברת הנדל"ן אפי קפיטל החלה את פעילותה בשנת 2006. החברה בונה ויוזמת כ-3,000 יח"ד בכל רחבי הארץ. בין הפרויקטים: פרויקט אקווה בחדרה ביחד עם עמרם אברהם ( 600 יח"ד), פרויקט opark באור עקיבא (400 יח"ד)ופרויקט של 520 יח"ד בבאר שבע. החברה מקימה פרויקטים במסגרת תכנית מחיר למשתכן: 339 יח"ד בקריית מוצקין, 288 יח"ד בקריית גת ו-244 בגדרה ביחד עם עמרם אברהם, ופרויקט של 276 יח"ד בראש העין מתוכן 166 במסגרת מחיר מטרה.

 

לאחרונה פתחה החברה זרוע להתחדשות עירונית, ובמסגרת זו מקדמת כיום פרויקט של 117 דירות על הים בעיר בת ים, ופרויקט תמ"א 38 של 30 יח"ד ברמת גן. בנוסף, מקדמת החברה תכניות על שטח בן 120 דונם באליכין ועל שטח של 200 דונם באזור תעשיה חדרה. החברה נהנית מאיתנות פיננסית, המאפשרת לה להשקיע באזורים מתפתחים נוספים.