פרקליט המדינה: "הטענות על שיקולים פוליטיים - הבל הבלים"

עו"ד שי ניצן הגיב לביקורת שהושמעה נגד היועמ"ש מנדלבליט, לפיה הוא נמנע מלעבור מבדיקה לחקירה פלילית נגד רה"מ נתניהו בחשד לקבלת טובות הנאה ■ "מערכת אכיפת החוק הוכיחה שאינה מהססת לפעול", אמר ניצן

שי ניצן / צילום: תמר מצפי
שי ניצן / צילום: תמר מצפי

פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, התייחס הערב (ה') לחקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכנס עורכי דין באילת אמר ניצן כי "לאורך השנים נשמעות טענות כאילו פתחנו בחקירה נגד גורמים מסוימים רק משום שהם ימנים או שמאלנים, או משום שהם ערבים וכיוצא באלה. הכול הבל ורעות-רוח. אין דבר רחוק יותר מהאמת".

"ההרשעות הלא מעטות בתיקים של אישי ציבור מוכיחות כי לא נשקלים כאן שיקולים זרים כל שהם", אמר ניצן. "מערכת אכיפת החוק הוכיחה כי אינה מהססת לפעול מקום בו עולה חשש לעבירות פליליות, גם כשהחשודים הם בדרגים הבכירים ביותר".

השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, הגיע היום למשרדי להב 433 על-מנת למסור עדות בפרשת נתניהו-מוזס. השר אלקין נשאל ככל הנראה בעיקר על התקופה שבה שימש יו"ר הקואליציה ואחר-כך יו"ר ועדת הכנסת ברוטציה עם יריב לוין, והאם ראש הממשלה פנה אליו באותה עת לבדוק אפשרויות לחוקק חוק בעניין "ישראל היום".

העורך לשעבר של אתר החדשות ynet מבית "ידיעות אחרונות", ערן טיפנברון, הגיע גם הוא היום למשרדי להב 433 למסור עדות בפרשת נתניהו-מוזס. שמו של טיפנברון הוזכר בתמלילי השיחות בין נתניהו למוזס שנחשפו בחדשות ערוץ 2.

מוקדם יותר השבוע הגיע עורך העיתון "ישראל היום", עמוס רגב, למסור עדות במשטרה במסגרת חקירת הפרשה. זמן קצר לאחר שנכנס רגב למטה להב 433 בלוד, הגיע גם יריבו, מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, כדי להיחקר שוב.