עוברים דירה? אתר ישראלי מנסה לעשות סדר בתחום ההובלות

אתר גט מובינג מציע ללקוחות "מכרז" שבאמצעותו מתבצע סקר שוק מקיף בין חברות הובלה מקצועיות ומומלצות, ומתיימר להוזיל את עלויות ההובלה בכ-30%

גט מובינג /  צילום: מסך מתוך האתר
גט מובינג / צילום: מסך מתוך האתר

שוק ההובלות בישראל, המגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה עם יותר מ-250 אלף הובלות בשנה, הוא שוק די פרוץ. בהיעדר פיקוח רגולטורי, מובילי הדירות פחות או יותר עושים ככל העולה על רוחם, והלקוחות המסכנים נאלצים להסכים כמעט לכל גחמה או דרישה של המובילים - מוגזמת או מופרכת ככל שתהיה - כי לאחר שההובלה כבר בעיצומה, אין להם הרבה ברירה. 

בהרבה מקרים המחיר שסוכם מראש מזנק בעוד מאות ואף באלפי שקלים, והבטחות שניתנו במעמד המשא-ומתן והסגירה ממש לא מתקיימות ועוד. מנגד, ישנם לקוחות טרחניים במיוחד שדורשים הרבה מעבר למה שסוכם עם המוביל ולא מוותרים.

המשפט "מוביל אמין וטוב, ולא יקר" נראה לפעמים כמו אגדה, ולנישה הזאת מנסה אתר אינטרנט ישראלי חדש להיכנס. אתר Get Moving מנסה לעשות סדר בתחום ההובלות ולחסוך לשני הצדדים את כאבי הראש.

האתר מציע ללקוחות "מכרז" שבאמצעותו מתבצע סקר שוק מקיף בין מאות חברות הובלה מקצועיות ומומלצות, ומתיימר להוזיל את עלויות ההובלה בכ-30%. אחרי המכרז האתר מלווה את תהליך ההובלה ודואג שמה שהוסכם מראש אכן מתקיים וללא דרישות נוספות. 

את האתר הקימו מגל מולנר (38), לירן פלד (33) ושרון דודיאן (38) מרמת-גן, והם טוענים כי הוא הופך את מעבר הדירה להרבה יותר פשוט, קצר, זול ואמין - בהסתמך על השוואת מחירים, דירוגים וחוות-דעת של אחרים. השירות ניתן בחינם וללא התחייבות. המודל העסקי של האתר בנוי על תשלום חודשי שמשלמים המובילים בעבור פירסום באתר. 

באתר הלקוח יצטרך קודם כל להזין את כתובת ההובלה ואת היעד. לאחר מכן הוא יכניס כמה חדרים יש בבית, כמה ארגזים, והאם הוא מעוניין בשירותי אריזה ואחסון. באתר יש לציין בדיוק אילו רהיטים יועברו - מיטות, ארונות, מוצרי חשמל וכדומה. לאחר כל זאת משאירים מספר נייד וכתובת מייל - ומקבלים מספר הצעות מחיר להובלות.  

המכרז בין מאות חברות ההובלה שרשומות באתר גט מובינג מתבצע לעיני הלקוח בשקיפות מלאה, ותוך זמן קצר מתקבלות הצעות מחיר, כולל דירוגים והמלצות, שנות ותק והאם יש לחברת ההובלה ביטוח תכולה. 

במבחן בשטח ולאחר המכרז נבחרה חברת אלפנט הובלות, וההובלה עברה באופן מקצועי וטוב. כל המובילים מפוקחים על-ידי אתר גט מובינג, והם חתומים ומחויבים לשירות אדיב, מחיר הגון שלא ישתנה במהלך המעבר ועמידה בזמנים. בסיום ההובלה המערכת מבקשת מהלקוחות דירוג על רמת השירות של המוביל, והדירוג נכנס לכרטיס המוביל.