שרים יהיו זכאים למלון גם במוצ"ש, נוסף ל-5 ימים בשבוע

שרים וסגני שרים זכאים, נכון להיום, לבית מלון 5 ימים בשבוע, אך כעת הם יקבלו הטבה נוספת כדי להיות מוכנים טוב יותר לישיבות הממשלה

שרים וסגני שרים המתגוררים במרחק העולה על 50 ק"מ מירושלים, זכאים כיום להחזר כספי עבור חדר במלון במשך 5 ימים בשבוע. מדובר בסידור נוח ומפנק לכל הדעות, אלא שחברי ועדת הכספים של הכנסת סברו שאפשר להפוך אותו לנוח עוד יותר, אז הם אישרו היום (ב') מימון עבור חדר מלון גם במוצאי שבת.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הסביר בפתח הדיון כי הסוגיה הופנתה אליו על-ידי מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, לאחר שמספר שרים לנו במלון במוצ"ש כדי להגיע מוכנים לישיבת הממשלה השבועית שמתקיימת בימי ראשון וגילו כי הם אינם זכאים להחזר כספי על כך. "אני חושב שהחשב של כל משרד ממשלתי צריך היה לאשר את זה ואני בכלל לא מבין מדוע זה צריך להגיע לאישור בוועדה" הוסיף גפני.

ובכל זאת, כאמור, חברי ועדת הכספים אישרו את המימון הנוסף בין היתר לאחר שנציג אגף הממונה על השכר במשרד האוצר הסביר שישנם רק 5 שרים כיום שזכאים למימון כזה. למעשה, מתברר כי מזכירות הממשלה דרשה שההחזר הכספי יחול באופן רטרואקטיבי על כל אותן לינות במוצ"ש מאז כינון הממשלה הנוכחית, אולם בעקבות התנגדויות שהשמיעו חברי הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) ומיקי רוזנטל (המחנה הציוני), נדחתה הבקשה וההחזרים יחולו רק מעתה והלאה. כן, עובדים שם חזק בשבילכם.