פתח-תקווה: שני מגדלי משרדים ייבנו ברחוב ז'בוטינסקי

היזמית: חברת מגדלי ישראל בבעלות משפחת וסרמן ומשפחת שפר ■ לפני כחודש הכריזה קבוצת בסר על הקמת 4 מגדלי משרדים בסמוך

בנייה / צילום: תמר מצפי
בנייה / צילום: תמר מצפי

האם פתח-תקווה תהפוך אף היא ליער של מגדלי משרדים? חברת מגדלי ישראל, בבעלותם המשותפת של משפחת וסרמן מארה"ב ומשפחת שפר, תקים מתחם מגדלי עסקים ומסחר בפתח תקוה בשם GLOBAL TOWERS בסמוך למרכז הרפואי בילינסון ולאזור התעשייה רמת סיב בפתח-תקווה.

המתחם נמצא על קרקע פרטית בשטח של כ-19 דונמים, ומתוכננים להיבנות בו שני מגדלי משרדים, האחד בגובה של 32 והאחר בגובה של 36 קומות. בסך הכול ייבנו כ-105,000 מ"ר משרדים, ועוד כ-8,000 מ"ר למסחר ופנאי בקומת הקרקע.

היתרי לשני השלבים הראשונים, לשלב החפירה והדיפון ולשלב בניית החניונים, כבר הוצאו. לאחר ביצוע שני השלבים הללו תוגש בקשה להיתר לבניית המגדלים. הקרקע נרכשה באפריל 2016 בסכום שנאמד ב-86 מיליון שקל. לדברי החברה, עד כה שווקו 13 קומות מהבניין מאחד המגדלים במחירים שנעו סביב 8,000 שקל למ"ר.

על תכנון המתחם אמון משרד האדריכלים המוביל יסקי-מור-סיון אדריכלים ומתכנני ערים. מועד האכלוס הוא חודש מרץ 2020.

נזכיר כי לפני כחודש, במתחם אוסם הסמוך, הכריזה קבוצת בסר בראשות נחשון קיויתי, המתמחה בארגון קבוצות רכישה, על הקמת מתחם מסחר ותעסוקה בהשקעה כספית מוערכת של כ-1.8 מיליארד שקל. הפרויקט יכונה בשם "בסר סיטי" ויכלול 160 אלף מ"ר של משרדים שיוקמו בארבעה מגדלים בני 32 קומות כל אחד. המחיר ההתחלתי למ"ר בקבוצת הרכישה עומד על 6,100 שקל.

חברת מגדלי ישראל מנסה לבדל את הבניין מיתר בנייני המשרדים באזור על ידי מיתוגו כ"בניין חכם". "דיירי הבניין ייהנו מאפליקציה שתאפשר לעובדים ולבעלי העסקים תקשורת ישירה עם המגדל בו הם נמצאים דרך הנייד, הטאבלט או המחשב המשרדי. הם יוכלו לשלוט בתאורה, ליצור רישוי ובידוק אבטחה חכם, להשתתף במערך נטוורקינג חברתי של כל העובדים והעסקים במתחם, וכן להזמין חדרי ישיבות, שירותי אירוח, אחזקה, ניקיון, אבטחה, תמיכה, הזמנת חניה בקומות החניון, זימון אורחים לפגישות, הזמנת המעלית, גישה ללוחות הזמנים של מערכי התחבורה הציבורית, מערכות לפינוי חכם בחירום ועוד".