סכסוך עבודה בדן ב"ש; "החברה מתנהלת באי-סדר ואנרכיה"

350 עובדי החברה, שהחלה לפעול לפני חודשיים בלבד, מוחים על סירוב לנהל איתם מו"מ על הסכם קיבוצי וטוענים ל"יחס משפיל", לשלילת זכויות חוקיות ולמחדלים הגורמים לעבירות על חוקי התעבורה

אוטובוס דן / צילום: תמר מצפי
אוטובוס דן / צילום: תמר מצפי

350 עובדי חברת דן באר-שבע, שהחלה לפעול בסוף נובמבר האחרון, הכריזו היום סכסוך עבודה באמצעות ההסתדרות, בטענה כי ההנהלה מסרבת להיכנס איתם למו"מ על הסכם קיבוצי ראשון. העובדים התאגדו בהסתדרות כשבוע לאחר תחילת פעילות החברה, שהחליפה את מטרודן שפעלה בעיר 12 שנה. 130 מעובדי מטרודן נקלטו בחברה החדשה.

מההסתדרות נמסר כי עילות נוספות לסכסוך העבודה, שייתכן ויתפתח לשביתות ולעיצומים בתוך 14 יום, הן שלילת הזכות החוקים להפסקת התרעננות וארוחת צהריים; לקיצוץ שנעשה לאחרונה בשעות העבודה של הנהגים, באופן הפוגע בשכרם; וכן "ליחס משפיל" שמבקרי הגבייה בחברה זוכים לו מצד המנהלים.

לדברי יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, "חברת דן באר-שבע מתנהלת מיומה הראשון באי-סדר מוחלט, תוך אנרכיה ניהולית קשה שגורמת למאות נהגים לעבור בעל כורחם על חוקי התעבורה. למרות הזהרותינו והתרעותינו, מנכ"ל החברה יורי בורנשטיין בחר שלא לנצל את הזמן שעמד לרשותו על מנת לתקן את הטעויות הקשות.

"לצד זאת הוא גם מתעלם מטיוטת ההסכם הקיבוצי שהגשנו לו ולא ממהר להזמין אותנו ואת הנהגים למו"מ. לא נותרה בידינו ברירה אלא להכריז על סכסוך עבודה. קצה נפשם של נהגי דן באר-שבע, ואם לא יחול שינוי בימים הקרובים ניאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים עד לכדי השבתת החברה".

תגובת דן באר שבע הינה: לא מנהלים הנושא בתקשורת אלא בצורה ישירה מול נציגות העובדים.