ביקושים גבוהים בשלב הציבורי של הנפקת רציו פטרוליום

הגיוס בשלב הציבורי הוגדל ל-61 מיליון שקל, והמחיר בהנפקה עלה ל-2,431 שקל ■ רציו פטרוליום מחזיקה ברישיונות קידוח וחיפושי נפט בעיקר בגיאנה שנחשבת לאזור עם מאגרים גדולים מוכחים

אסדת גז בים התיכון / צילום: רויטרס
אסדת גז בים התיכון / צילום: רויטרס

הצלחה בגיוס של רציו פטרוליום. השותפות זכתה לביקושים גבוהים הרבה מעבר לצפוי בשלב הציבורי והשלימה גיוס של כ-100 מיליון שקל. בשלב הציבורי גייסה החברה למעלה מ-60 מיליון שקל לאחר שגייסה בשלב המוסדי 48 מיליון שקל. בשוק ההון מציינים כי התימחור של ההנפקה היה בשווי הכסף, כלומר ששויי החברה לצורך ההנפקה כלל רק את הכסף שהוזרם לחברה ולא כלל נכסים שונים כמו רשיונות קידוח וכן הלאה, מה שעודד את המשקיעים להיכנס להנפקה.

רציו פטרוליום עוסקת בחיפושי נפט מחוץ לישראל השותפות מחזיקה ב-25% ממאגר בגיאנה, 100% זכויות חיפושי נפט במלטה, אופציה לקבלת רישיון באירלנד והסכם הפקה משותף בפיליפינים.

מבנה ההנפקה כלל חבילה של 2,000 יחידות השתתפות, 100 אופציות מסדרה 1 ללא תמורה ו-1,000 אופציות מסדרה 2 שניתנו, אף הן, ללא תמורה. המחיר לחבילה נקבע בהנפקה על 2,425 שקל אולם בשל הביקוש המחיר עלה ונסגר ברמה של 2,431 שקל.

על-פי תנאי התשקיף, קבוצת דלק רכשה 17.5% מההנפקה, 20% מההנפקה תוקצה לשותפות רציו באותם התנאים של קבוצת דלק, ו-12% יוקצו למנהלים ונותני שירותים והיתר יוצע לציבור.

החידוש בהנפקה הזו נובע, בין היתר, מהעובדה שכמעט אין הפקות של זכויות בבורסה בתל אביב ורציו פטרוליום מהחברות הבודדות שמנפיקות יחידות השתתפות חדשות שיסחרו בבורסה בהנפקה ראשונית. 

את ההנפקה הובילו לידר הנפקות ודיסקונט חיתום.