דיירי מגדלי ת"א תובעים את א.דורי בסכום של כ-10 מיליון שקל

העילה: איחור של מעל שנה במסירת הדירות ■ התובעים טענו כי א.דורי נמצאת לקראת חדלות פירעון - ובית המשפט אישר עיקול נכסים לחברה

יציקות בטון באתר בנייה / צילום: תמר מצפי
יציקות בטון באתר בנייה / צילום: תמר מצפי

38 משפחות מהמגדלים C ו-D במגדלי תל-אביב תובעים בגין איחור במסירת הדירה את החברה המבצעת א.דורי, בה מחזיק איש העסקים עמוס לוזון, בסכום של 9.8 מיליון.

מדובר בקבוצת רכישה שאותה ארגנה קבוצת חג'ג', ובה א.דורי בבעלות הקודמת של גזית גלוב התקשרה עם הקבוצה להסכם הביצוע.

לטענת התובעים, שיוצגו בידי עו"ד איתמר כהן, מדובר על פיצוי מוסכם לפי הסכם הביצוע, הקובע פיצוי של 500 דולר לחודש איחור, כפול מספר החדרים בבית, זאת ב-3 החודשים הראשונים לאיחור. לאחר מכן הפיצוי אמור לקפוץ ל-1,000 דולר לחדר.

הדירות אמורות היו להימסר באמצע ינואר 2014. בפועל נמסרו הדירות בין החודשים מארס ועד יולי בשנת 2015.

כמו כן ביקשו התובעים פיצוי של 25 אלף שקל לכל דירה, זאת בגין נזקים נוספים.

לטענת התובעים, מצבה הכלכלי של א.דורי הוא על סף חדלות פירעון. לפיכך ביקשו עיקולים על נכסים החברה. "מדובר בחברה העומדת בפני חדלות פירעון. מהדוחות הכספיים שלה עצמן קיימים אין סוף סימני אזהרה לכך. תוך שבמקביל המשיבה מתרוקנת מנכסיה ופועלת להברחת נכסים".

בית המשפט נעתר לבקשה להטיל עיקולים על נכסי החברה בסכום של כ-8.8 מיליון שקל בחשבונות בנק החברה ובחשבונות בנק משותפים לה, זאת בכפוף להפקדת ביטחונות בגובה חצי מיליון שקל וערבות צד ג' שהופחתה ל-250 אלף שקל.

מחברת א.דורי נמסר: "מדובר בעיקול שהוטל במעמד צד אחד שהוגש על-ידי כשליש מקבוצת רכישה של מגדלי תל-אביב ומבלי שהתקבלה תגובתו.

"א. דורי פועלת באמצעות יועצים משפטיים לביטול העיקול, ובקשה בהתאם תוגש בימים הקרובים. חשוב לציין כי מגדלי תל-אביב המדוברים שבנייתם הסתיימה לפני כשנתיים אוכלסו במלואם, ונציגות קבוצת הרכישה היא זו שחבה כספים ל-א. דורי".