שני ניסיונות פיגוע בתוך שעתיים: המחבלים נורו, אין נפגעים

פלסטיני נסע במהירות לעבר טרמפיאדה בסמוך לפסגות שבבנימין וחוסל בידי כוחות צה"ל במקום ■ בחיפוש שלאחר מכן אותרה בידו סכין ■ כשעתיים לאחר מכן ירה מחבל לעבר עמדה צבאית במערב השומרון, נורה בידי הכוחות ונפצע

עצרת של החמאס / / צילום:רויטרס
עצרת של החמאס / / צילום:רויטרס

שני ניסיונות פיגוע אירעו הערב (ד') בבנימין ובשומרון בהפרש של כשעתיים זה מזה. בשעות הערב ירה מחבל פלסטיני לעבר עמדת צה"ל במערב השומרון, ליד בית אריה. לא היו נפגעים והפלסטיני נורה בידי הכוחות במקום ונפצע. במכוניתו נמצא רובה מאולתר מסוג קרל גוסטב.

כשעתיים לפני כן, נהג פלסטיני ניסה לדרוס אזרחים בתחנת הסעות בסמוך להתנחלות פסגות שבבנימין ונורה למוות על ידי כוחות הביטחון במקום. הנהג, חסין סאלם אבו גוש, תושב קלנדיה בן 24, ככל הנראה סטה מכביש 60 לעבר תחנת ההסעות, אולם האירוע הסתיים ללא נפגעים מלבדו. בחיפוש לאחר חיסולו, נמצא כי אחז בידו סכין.

מוקדם יותר היום פרסם אבו גוש פוסט בפייסבוק שבו ביקש סליחה מהוריו. "סליחה הוריי, אני לא יודע מי צריך לבכות על מי - אנחנו או אתם", כתב והוסיף: "אתם שבחיים, תענו לי, המצב של מי טוב יותר - של החיים או של המתים?".

היום לפני שנה חוסל בן דודו, חסין מחמד אבו גוש, לאחר שביצע פיגוע דקירה במכולת בהתנחלות מבוא חורון שבבנימין, שבו רצח את שלומית קריגמן בת ה-244 ופצע אישה נוספת. ביום ההולדת של חסין מחמד אבו גוש ב-6 בינואר כתב בן דודו חסין סאלם: "אללה יפגיש אותי איתך".