התנגדויות למגדלים במתחם כי"ח מול שוק מחנה יהודה בי-ם

מדובר בשני מגדלים בני 24 קומות שלטענת המתנגדים מהווים "פגיעה אנושה לתחבורה בעיר" ■ המתנגדים למגדלים קוראים לצמצם את זכויות הבנייה באופן דרמטי

 ירושלים / צילום: איל יצהר
ירושלים / צילום: איל יצהר

לקראת קטסטרופה תחבורתית במרכז ירושלים? התנגדויות שהוגשו לאחרונה של בעלי עניין הסמוכים למתחם כי"ח מול שוק מחנה יהודה בירושלים טוענים כי אישור הקמת המגדלים יחנוק טוטאלית את מרכז העיר העמוס כבר כעת. ביום ראשון הקרוב יתקיים דיון בנושא מול וועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית.

נזכיר כי, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים אישרה בנובמבר 2015 את הפקדתה של התכנית לבניית 2 מגדלים בני 24 קומות במתחם כי"ח, אחת הנקודות העמוסות ביותר במרכז העיר. מדובר במתחם בן כ-8 דונמים, בין שוק מחנה יהודה , רחובות כי"ח, אגריפס ומתחם עץ חיים. המגדלים כוללים 140 יח"ד מגורים ועוד 44 יחידות להשכרה. כיום שוכן במתחם המבנה הנטוש של בית ספר כי"ח ההיסטורי ושורת חנויות הסמוכות לשוק ופונות לרחוב אגריפס. בשנים האחרונות משמש המתחם כחנייה לבאי השוק.

עורך הדין יובל גלאון המייצג את בעלי ומפעילי חניון כלל טוען כי "מדובר במקרה נדיר שבו שינוי כה מרכזי במערך התחבורתי של מרכז ירושלים, בנקודה העמוסה ביותר בעיר, מתחם השוק והרחובות אגריפס-וכי"ח, חומק מתחת לרדאר של משרד התחבורה, גורמי התחבורה בעירייה וציבור הנפגעים האדיר. מדובר במחדל שיהווה בכייה לדורות ויש לעוצרו".

לדבריו, "אנו סבורים שאם לא ניתן לשמור על איכות התנועה ומעבר הרכבים במתחם, שהם כבר היום, מתחת למינימום הנדרש, אין לאשר את התוכנית בתכנונה הנוכחי, ויש להקטין את זכויות הבנייה במתחם באופן דרמטי".

מתנגדים נוספים למגדלים הם משטרת ישראל, שמשרדיה שוכנים בבית כלל הסמוך ולטענתם הדבר יביא לפגיעה ביציאת רכבים של שוטרים, חלקם רכבי חרום. מתנגדת נוספת היא עמותת "כל ישראל חברים", שהיא בעלת הזכויות בבניין "בית כי"ח" הבנוי בצומת כי"ח ואגריפס. לטענת העמותה, יישום התכנית יביא להחמרת העומס, הבלתי נסבל כבר היום, ברחובות כי"ח ואגריפס ובחניון שמתחת לבית כיח ולבניין כלל.

עו"ד אבי פורטמן, המייצג את היזמים, מסר: "מערך התנועה החדש המוצע בתכנית ישפר משמעותית את מכלול התנועה ברחוב כיח ויאפשר כניסה ויציאה מחניוני השוק בצורה נאותה שלא תפריע לתנועה. הפתרון נבדק ואושר על ידי גורמי המקצוע בעיריית ירושלים , וכנ"ל על ידי משרד התחבורה ומומחי התחבורה בוועדה המחוזית. צר לנו שגורמים אינטרסנטים מתנגדים משיקולים זרים, בניסיון לכפות על מגישת התכנית הסדרים מסחריים לא מקובלים. להתנגדות אין כל בסיס כאמור ועל כן היא נדחתה בשבוע שעבר על ידי הוועדה המקומית ירושלים".