נובה מעלה את התחזיות; הכנסות של כ-50 מיליון דולר ברבעון הרביעי

מדובר בשיפור של כ-6 מיליון דולר לעומת התחזית המוקדמת ■ מניית חברת מכשירי המדידה הגיבה להודעה בעלייה של 3% בתל-אביב

איתן אופנהיים / צילום: איל יצהר
איתן אופנהיים / צילום: איל יצהר

חברת נובה  מכשירי מדידה מעלה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון הרביעי ולשנת 2016 כולה. החברה דיווחה הבוקר (ה') כי הכנסותיה ברבעון האחרון הסתכמו בכ-50 מיליון דולר, מעל לתחזית להכנסות של 42-46 מיליון דולר. התוצאות משקפות הכנסות שיא רבעוניות.

בשנת 2016 כולה צפויה נובה, אותה מוביל איתן אופנהיים, להציג הכנסות שיא של כ-163 מיליון דולר, צמיחה של כ-10% לעומת ההכנסות ב-2015. הרווח למניה ללא הוצאות חד-פעמיות (על בסיס Non-Gaap) צפוי לעמוד על 1.01-1.04 דולר. החברה, שמניותיה נסחרות בתל-אביב ובנאסד"ק, תפרסם את התוצאות ב-14 בפברואר בשעות הצהריים.

הזמנות במזרח

נובה מייצרת כמה סוגי מכונות. מוצריה כוללים מערכות מטרולוגיה (מדידה סטטיסטית) לבקרה של תהליכי ייצור של מוליכים למחצה, המהווים את היחידה הבסיסית במעגלים משולבים, כמו שבבים, זיכרונות וכדומה. החברה מעסיקה כ-550 עובדים, מתוכם כ-350 עובדים באתר המרכזי שלה בפארק המדע בנס-ציונה, שם גם מתבצעת הרכבת המכונות. מניית נובה הגיבה לדיווח היום בעלייה של 3% בתל-אביב והשלימה זינוק של יותר מ-60% בשנה האחרונה. שוויה של החברה חצה את רף ה-1.5 מיליארד שקל.

לפני כשבועיים הודיעה נובה כי קיבלה הזמנות בהיקף של יותר מ-10 מיליון דולר מכמה יצרניות שבבים. ההודעה האחרונה באה לאחר שבמהלך חודש דצמבר דיווחה החברה כי קיבלה הזמנות חדשות מכמה חברות מובילות לייצור זיכרונות מחשב באסיה - ביפן, סין ודרום קוריאה - בהיקף של יותר מ-20 מיליון דולר.

אופנהיים ציין עם קבלת ההזמנות האחרונות כי "הביקוש הגובר לפתרונות מדידה מבוססי טכנולוגיית X-Ray בא לידי ביטוי בהזמנות אלה, המגבירות את ביטחוננו באטרקטיביות של סל הפתרונות הייחודי שלנו, המשלב יכולות מדידה של הרכב חומרים ושל עובי שכבות בשלבים המתקדמים ביותר של ייצור שבבים. ב-2017 אנו מצפים להזדמנויות מכירה צולבות נוספות בכל קווי המוצרים שלנו, המדגישות את המיצוב האסטרטגי החזק שלנו בשוק. על בסיס צבר ההזמנות ברבעון הרביעי, אנו נכנסים ל-2017 עם מומנטום וביטחון גובר בצמיחה המתמשכת שלנו". האנליסטים המסקרים את החברה, מעריכים נכון להיום כי בשנת 2017 הכנסותיה יסתכמו ב-173 מיליון דולר, עם רווח של 1.06 דולרים למניה.