רציו פטרוליום פתחה את יום המסחר: יגאל לנדאו חגג סיפתח כפול

וגם: מי הגיע לבית השגריר בלונדון, ומה כל-כך בעייתי באתר הבגידות אשלי מדיסון?

בן זאב, רוטלוי ולנדאו / צילום: גיא אסייג
בן זאב, רוטלוי ולנדאו / צילום: גיא אסייג

דינג דונג: רציו פטרוליום פתחה את יום המסחר

יגאל לנדאו: "חוגגים סיפתח כפול"

הנהלת רציו פטרוליום הגיעה הבוקר (ה') לבורסה לניירות ערך בתל-אביב, שם היא גם זכתה לצלצל בפעמון ולפתוח את המסחר, זאת לרגל הנפקת ניירות הערך של השותפות.

רציו פטרוליום, העוסקת בחיפושי גז ונפט מעבר לים, נוסדה במאי 2016. השותפות המוגבלת, שנוסדה על-ידי משפחות רוטלוי ולנדאו, גייסה כ-61 מיליון שקל בהנפקה. 56 מיליון שקל נוספים השקיעו השותף הכללי, שותפות רציו וקבוצת דלק.

יגאל לנדאו, יזם רציו פטרוליום, אמר על הפודיום כי "אי-אפשר לומר רציו פטרוליום בלי לומר באותה הנשימה את השמות שמאחורי ההנפקה - היו"ר ליגד רוטלוי והמנכ"ל איתי רפאל טביבזדה, שהתגייסו לחזון; וכמובן, קבוצת דלק ויצחק תשובה שהצטרפו. כידוע, הרכב מנצח לא משנים. היום אנחנו חוגגים סיפתח כפול: גם החברה הראשונה שמנפיקה השנה בבורסה - וגם השותפות הראשונה הפועלת בחו"ל שמנפיקה בארץ".

עוד צילצלו בפעמון, השתתפו והתרגשו: הגיאולוג והיזם איתן אייזנברג; חני שטרית-בך, סמנכלי"ת בכירה בבורסה לניירות ערך; ואחרים.

בן זאב, רוטלוי ולנדאו / צילום: גיא אסייג
 בן זאב, רוטלוי ולנדאו / צילום: גיא אסייג

הסכנה הלאומית שטמונה באתר אשלי מדיסון

מי הגיע לבית השגריר בלונדון, ומה כל-כך בעייתי באתר הבגידות?

בשבוע שעבר אירח מארק רגב, שגריר ישראל בבריטניה, בביתו בלונדון, אירוע גאלה של אגודת ידידי בר-אילן האנגלית. האירוע התקיים בסימן הנושא הכה פופולרי - חשיבות אבטחת הסייבר.

בדוברים ניתן היה לשמוע את חיים תומר, לשעבר קצין מבצעים בכיר במוסד. הוא בישר לנוכחים כי מוסדות גדולים בתחומים שונים כמו בריאות ותחבורה מסתמכים כמעט לחלוטין על מידע ממוחשב, מה שמגביר את פגיעותם להאקרים.

פרופ' יהודה לינדל, ראש מרכז המחקר לקריפטוגרפיה יישומית ואבטחת סייבר בבר-אילן, דיבר על פרטיות, אירועי פריצות וחדירה לאתרים פופולריים, כגון אתר הבגידות אשלי מדיסון, והדגיש את חשיבות האבטחה.

לינדל ציין כי "הפריצה לאתרים כמו אשלי מדיסון היא בעייתית מאד ברמה הלאומית. כך למשל, אם יש שם גברים הבוגדים בנשותיהן והם משרתים כאנשי ביטחון, זה עלול להוביל לסכנה בHטחונית, מאחר שניתן יהיה לסחוט אותם בזמן שיש בידם מידע בטחוני משמעותי".

עוד הגיעו, האזינו רשמו והתרשמו: המיליארדרים סול ואדי זכאי; פויו זבלודוביץ', בעלי טמרס גרופ; פדי מק'גינס, ראש מחלקת מודיעין בביון הבריטי; עורך הדין הבריטי דיוויד שארבורן; ד"ר מרב גלילי, מנהלת פיתוח משאבים עולמיים בבר-אילן; אסתר ועו"ד רומי תייגר, יו"ר אגודת ידידי בר-אילן באנגליה; הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, נשיא אוניברסיטת בר-אילן; ואחרים.

יהודה לינדל, אסתר תייגר ומרב גלילי / צילומים: דוברות בר-אילן
 יהודה לינדל, אסתר תייגר ומרב גלילי / צילומים: דוברות בר-אילן

חשוב לזכור

בכירים רבים הגיעו למרכז לאלצהיימר בתל-השומר

פרופ' אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון בדימוס, הגיע השבוע לחנוכת אולם הכנסים ע"ש ד"ר מריה רוסי אסכולי במרכז לאלצהיימר בתל-השומר.

האירוע התקיים בסימן העלאת המודעות למחלה. ברק העניק במקום הרצאה משפטית לגמרי על חוקה ומשמעותה, והוסיף והזכיר בכבוד כי במרכז מאושפזת שושנה נתניהו, לשעבר שופטת בית המשפט העליון. שושנה נתניהו היא דודתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובנה, פרופ' נתן נתניהו, נכח גם הוא במקום.

על-פי המוזמנים, נראה שיש מודעות יתרה לנושא - פרופ' מיכאל דוידזון, יו"ר המרכז, וניתאי אליאש, המנהל, אירחו בין היתר את אסתר לבנון, לשעבר מנכ"לית הבורסה לניירות ערך, שהשיבה לשואלים כי היא אכן נהנית מהחופשה, אבל עדיין עסוקה בישיבות דירקטוריון במספר חברות; בלהה גילאור, יו"רית הוועדה למינוי דירקטורים בחברות ציבוריות; פרופ' דוד האן, האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי במשרד המשפטים; עו"ד אילן בומבך, יועץ המרכז; ואחרים.

אסתר לבנון ובלהה גילאור / צילום: יוני רייף
 אסתר לבנון ובלהה גילאור / צילום: יוני רייף

מנהלים בסיווג גבוה

מדוע רק חלק מהמנהלים השתתף בסיור של MedOne?

סודי ביותר: רוני שדה, מנכ"ל חברת MedOne, אירח אתמול (ד') סיור בכירים בדאטה-סנטר של החברה. הוא הסביר למשתתפים כי המתקן מאחסן את המידע של חברות וגופים גדולים, בהם בנקים, חברות ביטוח ואשראי, קופות-חולים ומשרדי ממשלה.

בסיור, שהתקיים במסגרת המועדון האסטרטגי Jim (Jerusalem Institute of Management), גילו המשתתפים שהמקום כל-כך מסווג, עד שאפילו לשירותים לא ניתן להגיע שם ללא ליווי צמוד.

מנהלים ומנהלות שלא הגיעו עם ביגוד מספיק חם, נאלצו לוותר על הסיור בשל הקור העז השורר בו. במתקן מופעלים מכשירים רבים, כך שהפסקת חשמל, אם תהיה חלילה, ולו גם ל-10 דקות בלבד, עלולה להקפיץ את הטמפרטורה ל-60 מעלות.

התרשמו וזכו לסיווג גבוה: עמי סרנגה, המשנה למנכ"ל איתוראן; בירנית לבני, מנכ"לית נובוטון; ד"ר שמואל פלדל, מנכ"ל סימנס ישראל; בני לביא, סמנכ"ל רכבת ישראל; איתן שלייפר, מנכ"ל ש.ל.ה (של בריאות כללית); ואחרים.

רוני שדה ואיתן שלייפר / צילום: דני שרף
 רוני שדה ואיתן שלייפר / צילום: דני שרף