הבית חכם, בעל הבית פחות: גאדג'טים חמים לתפעול הבית שלכם

הדור הבא של המוצרים החכמים שמאפשר לתפעל את הבית בלי לקום מהכורסה

קונספט "הבית החכם" החל את דרכו כשיטה לייעל את מערכת החשמל בבית, להקטין את צריכת האנרגיה ולאפשר בקרה ופיקוח מרחוק. אולם כיום, כך נראה, הוא מתקדם לכיוון של ביטול הצורך בפעילות מוחית או פיזית כלשהי של בעלי הבית. ממשקי "הבית החכם" האחרונים מאפשרים לשלוט ברוב פעילויות היום יום באמצעות פקודות קוליות מבלי לקום מהכורסה ולקבל למסך הטלפון מידע על כל פעילות ברחבי הבית. אחרים יכולים לקבל עצות/ סיוע של המוח האלקטרוני - או של מומחים ב"ענן" - לגבי ביצוע פעילויות יום יומיות כמו סירוק, בישול או הזמנת מוצרים מהסופרמרקט. בקיצור, החלום של כל "בטטת כורסה".

להפשיר את הפיצה מרחוק

הסדרה החדשה של תנורים וכיריים "מקושרים", שהציגה החודש "ווירפול", מכוונת למאותגרים קולינרית. היא מציעה בין השאר אפליקציית "סרוק והפשר" חדשנית, שמיועד לצרכני "ארוחות טלוויזיה" קפואות, ומאפשרת להם לסרוק באמצעות הטלפון את הברקוד על תחתית המוצר ומשם לשגר ישירות לתנור הוראות הפשרה וחימום מדויקות, שמתאימות לאותו סוג מזון.

תנורי הבישול של הסדרה מסוגלים גם לסייע למשפחות בהכנת מתכונים "מסובכים", שדורשים לא פחות משלושה צעדי בישול שונים. בחירה במתכון דרך האפליקציה מורה לתנור החכם ולכיריים לבצע סדרה של צעדים כמו אפייה, שמירה על טמפרטורת רוטב/מילוי, הרתחה ועוד. על כל ביצועי התנור אפשר לפקח מרחוק, באמצעות הטלפון ולקבל לטלפון או למייל הודעות על מועדי ניקיון וכדומה.

לטובת מי שהקלדה על מסך מגע מאתגרת מדי עבורו מותאמים התנורים לפעול עם מערכת השליטה הקולית אלקסה של אמזון. חיישן קרבה מזהה אוטומטית את הנוכחות של בעל התנור בסביבה ומעיר את המערכת באמצעות הדלקת צג הבקרה הצבעוני ואפילו מכוון אוטומטית את גודל הפונטים בהתאם לקרבת הטבח.

שיער מלא, ראש ריק

אחרי שראינו מברשת שיניים "חכמה" ומראת איפור "חכמה" היה זה רק עניין של זמן עד שיופיעו גם מברשות שיער "חכמות". מברשת השיער פותחה במסגרת פרויקט משותף של חברת טיפוח השיער הצרפתית Kerastase ושל יצרנית מוצרי הבריאות החכמים Withings.

המברשת מצוידת במיקרופון ובחיישני מוליכות זעירים, שאוספים מידע בעת הסירוק על רמת הקושי של סידור השיער (קשרים), רמת הלחות, קצוות מפוצלים ונתונים נוספים.

הנתונים מועברים אלחוטית לאפליקציה ייעודית בסמארטפון וזו מנתחת את הנתונים ב"ענן" ומעבירה עצות אישיות לטיפוח השיער ממומחים כשהיא לוקחת בחשבון משתנים כמו הלחות באוויר, רוחות, רמת קרינה אולטרה-סגולית ועוד. לטובת מאותגרי הסירוק המברשת מנתחת גם את טכניקת העברת המסרק ומייעצת למשתמש לסגל הרגלים. המוצר ייצא לשוק לקראת הסתיו במחיר של פחות מ-200 דולר.

לתפוס אותם כשהם קטנים

עבור הדור החדש של ילדים, שגדלים עם סמארטפון ביד, כניסה לטריטוריה של הבית החכם היא טבעית. אחד המוצרים עבורם הוא מקרן סרטים נייד וחכם שמכונה CINEMOOD. המקרן הקומפקטי ונטול הכבלים ניזון מסוללה נטענת שמספיקה לכשלוש שעות הקרנה ומצויד בנורה פנימית ידידותית (ללא אור כחול) שיכולה להקרין סרטים ברזולוציה גבוהה על כל קיר, תקרה, וילון, מסך וכדומה ובגודל של עד 100 אינץ'.

הרוכש מקבל את המכשיר עם תוכן שמוטען לתוכו מראש עם בחירה מתוך ספריות בענן, שכוללות סרטים מצוירים, סיפורים מוזיקליים, ספרים דיגיטליים ועוד. בנוסף הוא מצויד ברכיב NFC ובחיבור USB, שמאפשרים להזין תכנים חדשים באמצעות מנוי לספריית התכנים. אפליקציה מאפשרת להורה לפקח על התכנים המשודרים ולעצור מרחוק תכנים לא רצויים. התפעול מתוכנן במיוחד עבור ילדים. המחיר, בהזמנה מוקדמת, עומד על כ-450 דולר.

אפל בעקבות אמזון

אמזון הייתה אחת הראשונות שהצליחו להשיג דריסת רגל במוצרי בית החכם באמצעות מערכת ההפעלה הקולית אלקסה אבל כעת דולקות בעקבותיה גם אפל וגוגל.

בתערוכת CES הציגו יצרנים רבים מוצרי בית חכם, שתומכים במערכת הבית החכם HomeKit של אפל, שפועלת בצמידות לממשק הקולי החכם סירי של החברה.

דוגמה אחת היא פלטפורמת המוצרים החכמים Lyric של קבוצת Honeywell, שמציגה כעת תאימות מלאה ל-HomeKit. בגל הראשון של המוצרים הוצגו שתי מצלמות אבטחה ביתיות עם ביצועים מקובלים כמו הזרמת וידאו לאפליקציה טלפונית, הקלטת אירועים בתגובה לשינויים בסביבה - כגון מעבר של חיית מחמד, הפעלת חיישן עשן ועוד. אולם הממשק ל-HomeKit של אפל מאפשר לשגר מרחוק, באמצעות המצלמה, פקודות קוליות שמבוצעות על ידי הבית החכם כגון שליטה באורות, הפעלת מכשירי חשמל, תגובה לחיישנים חיצוניים ועוד.

עוד דוגמה היא מנעול דלת "חכם" מבית יצרנית המנעולים Yale. באמצעות חיבור ל-HomeKit של אפל יכולים בעלי הבית לשלוט מרחוק, גם קולית, בפתיחה ובסגירה של דלתות שונות ולקבל מידע על ניסיונות פתיחה וסגירה בלתי מורשים וכדומה - אידיאלי למי שרוצה לפקח על תנועת בני ביתו. החברה תשיק את המודולים במרץ במחיר של 75 דולר ליחידה.