טבע תשלם קנס של 225 מיליון דולר; בכיר התפטר מהדירקטוריון

טבע תשלם את הסכום כדי להסדיר תביעה ייצוגית בנושא הגבלים עסקיים בארה"ב ■ הדירקטור ד"ר אריה בלדגרין התפטר מהדירקטוריון כדי להתמקד באופן מלא בתפקידו כיו"ר, נשיא, מנכ"ל ומייסד של קייט פארמה

ארז ויגודמן / צילום: בלומברג
ארז ויגודמן / צילום: בלומברג

חברת טבע  תצטרך לשלם 225 מיליון דולר כדי להסדיר תביעה ייצוגית בארה"ב הנוגעת להגבלים עסקיים בהקשר לחברת באר (BarrLaboratories) שבבעלותה. במקביל, בכיר בחברה התפטר מהדירקטוריון, כך שמדובר ביממה לא מאירה פנים לענקית הפארמה הישראלית.

הקנס לחברת באר הוא בגין הגרסה הגנרית לתרופה של חברת באייר "Cipro". בתביעה משנת 2000 נטען, כי טבע גרמה לעליית מחיר האנטיביוטיקה בכך שהיא לא הוציאה לשוק את הגרסה הגנרית כי לכאורה קיבלה תשלום בהיקף 398 מיליון דולר מבאייר כדי לא להשיק את הגרסה הגנרית. לאחר שכן הוציאה את הגרסה הגנרית לשוק, באייר תבעה את באר של טבע על הפרת פטנט.

התובעים, צרכנים פרטיים וארגונים ללא מטרות רווח, טוענים כי המהלך הזניק את מחיר התרופה של באייר לצרכנים בניגוד לחוק הגבלים עסקיים במדינת קליפורניה. טבע תשלם את הקנס כדי להסדיר את התביעה.

בדיווח נפרד לבורסה, טבע הודיעה כי ד"ר אריה בלדגרין התפטר מדירקטוריון טבע, כדי להתמקד באופן מלא בתפקידו כיו"ר, נשיא, מנכ"ל ומייסד של קייט פארמה. טבע מדווחת כי החלטתו להתפטר לא באה כתוצאה מחילוקי דעות עם החברה, פעילותה, מדיניותה או התנהלותה. ד"ר בלדגרין הצטרף לדירקטוריון טבע ב-2013 ועמד בפני בחירה מחודשת באסיפה השנתית של 2019.