פרשת הזמיר והעפרוני: כבל מבקש מבזק פירוט על היקף הגבייה

בעקבות חשיפת "גלובס", יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת יוזם דיון בסוגיה ומבקש מבזק פירוט על היקף הגבייה ועל מספר המשתמשים ששילמו דמי אחזקה עבור הטלפונים מהמאה הקודמת

איתן כבל / צילום: יונתן בלום
איתן כבל / צילום: יונתן בלום

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, פנה למנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, וביקש לקבל מידע לפני קיום דיון בנושא המשך גביית דמי אחזקה עבור טלפונים מסוג "זמיר" ו"עפרוני".

הדיון שמבקש כבל לקיים בא בעקבות החשיפה ב"גלובס" על כך שבזק ממשיכה לגבות דמי אחזקה מעשרות אלפי לקוחות, שמשלמים לחברה כבר שנים ארוכות מאות מיליוני שקלים עבור טלפונים מהמאה הקודמת, אשר רוב הסיכויים שכבר אינם בשימוש. 

בזק לא הכחישה את העובדה שהיא גובה דמי אחזקה, אך היא סירבה למסור בכמה לקוחות מדובר. לאחר שפורסמה הידיעה, בזק הודיעה כי פנתה למשרד התקשורת בבקשת ביטול של התקנות הרלוונטיות לדמי האחזקה של ה"זמיר" וה"עפרוני".

בזמנו, כאשר אושר לבזק לגבות דמי אחזקה, ההכנסה נלקחה בחשבון במסגרת הסדר התעריפים של בזק, ולכן כדי לבטל את הגבייה, בזק צריכה את אישור משרד התקשורת. 

טלפונים מדגם זמיר / צילום: "טבעת-זרם"
 טלפונים מדגם זמיר / צילום: "טבעת-זרם"

השאלה הגדולה כעת היא לא האם תופסק הגבייה, אלא האם בזק תחזיר חלק מהכסף לאותם לקוחות משלמים שכלל לא היו מודעים לתשלום, כיוון שרוב הלקוחות למרבה הצער אינם עוקבים בקפדנות אחר החשבונות הנשלחים להם מחברות התקשורת. צריך לזכור כי לרוב מדובר בקשישים וזקנים שרכשו את המכשיר מבזק לפני שנים רבות, והיה ראוי שהחברה תחזיר לכולם או לחלקם לפחות חלק מהכסף. 

במסגרת היערכות ועדת הכלכלה לדיון בנושא, ח"כ כבל מבקש לקבל את התייחסות בזק - מאיזו שנה שווקו מכשירי טלפון מסוג "עפרוני" ו"זמיר" ללקוחות, באיזו שנה הופסק שיווקם, וכמה מכשירים בסך-הכול שווקו ללקוחות בשנים אלה.

בהמשך הוא מבקש לדעת היכן יוצרו מכשירים אלה, האם בזק רוכשת כיום מכשירים חדשים מסוג "עפרוני" או "זמיר", כמה לקוחות פנו בדבר הפעלת האחריות על המכשיר ו/או תיקונו בשנים 2016-2015, כמה לקוחות עושים שימוש כיום במכשירים אלה ועוד.

לסיום מבקש כבל שיתוף-פעולה מהיר לקראת ישיבת ועדת הכלכלה בנושא. 

מבזק לא נמסרה תגובה.