משלחת של קרן המטבע תקיים מרתון דיונים עם ראשי המשק

המשלחת השנתית של קרן המטבע הבינלאומית הגיעה לישראל ותיפגש בימים הקרובים עם שורה של בכירים במערכת הפוליטית והעסקית ■ ב-8 בפברואר תגיש המשלחת לכחלון ופלוג דוח ראשוני על כלכלת ישראל

משה כחלון וקרנית פלוג / צילום: אוריה תדמר
משה כחלון וקרנית פלוג / צילום: אוריה תדמר

על רקע ירידה של 1.8% ביחס החוב-תוצר של ישראל ב-2016, המשלחת השנתית של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הגיעה לישראל ופתחה היום (ב') את דיוניה עם ראשי המשק. המשלחת צפויה להיפגש עם שורה של בכירים במערכת הפוליטית והעסקית ועם סיום ביקורה, ב-8 בפברואר, תגיש המשלחת דוח ראשוני לנגידת בנק ישראל ושר האוצר.

המשלחת של קרן המטבע תקיים התייעצויות ותיפגש בין היתר עם שר האוצר משה כחלון, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ובכירי משרדו ביחד עם נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג, ובכירי בנק ישראל. בנוסף תקיים המשלחת פגישות עם בכירים ממשרדי ממשלה שונים, הבנקים המסחריים, התאחדות התעשיינים, ההסתדרות הכללית, אנשי אקדמיה ועוד.

כאמור, עם סיום ביקורה בארץ, ב-8 בפברואר, תגיש המשלחת דוח ראשוני לכחלון ולקרנית פלוג. לאחר מכן היא צפויה לפרסם את הדוח המלא על כלכלת ישראל, אשר יוגש לדיון במועצת המנהלים של קרן המטבע בוושינגטון, כפי שנהוג לגבי כל מדינה חברה בקרן.

דוחות קרן המטבע זוכים לתפוצה רחבה ועניין רב, בשוקי הכספים העולמיים ויש להם השפעה על דירוג המשקים הנסקרים ועל המלצות הבנקים להשקעות בעולם לגבי השקעות במשק הישראלי.

הדיונים של קרן המטבע מתקיימים על רקע שיפור בקצב הצמיחה וכאמור ירידה ביחס החוב-תוצר של ישראל ב-2016, לרמה של 62.1%. (לפי אומדן ראשוני שפרסם החודש האוצר).  יחס החוב מהתוצר הינו אינדיקטור מרכזי באיתנות הפיננסית של מדינת ישראל ובקביעת דירוג האשראי שלה כך שכלכלני קרן המטבע יתחשבו בנתון הזה בדוח שהם יפרסמו.